Dziś "Smerfy" poznały literkę R.
Zajęcia prowadzone były Metodą Dobrego Startu. Podstawowym założeniem Metody Dobrego Startu jest jednoczesne rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowo-językowych, dotykowo-kinestetycznych
i motorycznych oraz współdziałania między nimi. Jak również kształtowanie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała, w jego prawej i lewej stronie. Podczas zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu dzieci ćwiczą również orientację w przestrzeni.
Na początku zajęć wszyscy się przywitaliśmy, naszą ulubioną powitaną "Wszyscy są, witam was", następnie odbyły się ćwiczenia w schemacie ciała do piosenki "Tańczymy labada",
później ćwiczenia z woreczkami gdzie ćwiczyliśmy orientację w przestrzeni (pojęcia: nad, pod, na, obok, z przodu, z tyłu)
później ćwiczenia z woreczkami gdzie ćwiczyliśmy orientację w przestrzeni (pojęcia: nad, pod, na, obok, z przodu, z tyłu)
Następnie poznaliśmy wierszyk o rybkach , którego się nauczyliśmy i utrwalaliśmy w dalszej części zajęć.
Po tak przeprowadzonym wstępie przeszliśmy do zajęć właściwych, podczas których
zapoznaliśmy się ze zapisem graficznym litery R, którą kreśliliśmy w powietrzu.
Pisaliśmy poszczególnymi palcami po wzorze w rytm wierszyka.
Następnie próbujemy napisać wg wzoru literkę R na talerzykach wysypanych kaszą manną,
powtarzając przy tym wcześniej nauczony wierszyk.
Łączenie dotyku, obrazu, dźwięku i motoryki małej to doskonałe ćwiczenie multisensoryczne.
Następnie wyklejamy literę R plasteliną, by usprawniać motorykę małą oraz utrwalić literkę.
Po ciężkiej pracy był również mały relaks
Wszystkie dzieci bardzo chętnie brały udział w zajęciach :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz