Poniedziałek 30.03.2020
Temat: Odgłosy wiosny
https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY
„Ptasie zagadki” – rozwiązywanie zagadek o ptakach E. Stadtmüller i Z. Dmitrocy
Elegantką jest wśród ptaków,
bo ciągle fruwa we fraku.
Zwiastuje koniec zimy,
choć „pierwsza wiosny nie czyni”.
(jaskółka)
Przyleciał z Afryki z wesołym klekotem:
– Witajcie kochani,|
już jestem z powrotem!
(bocian)
zagadka, Zbigniew Dmitroca Ten wspaniały śpiewak
Zrywa się o świcie,
Żeby ludziom w polu
Uprzyjemniać życie.
(skowronek)
![]() ![]() ![]() |
5 latki
Praca z KP3.24b – przeliczanie w zakresie 10, doskonalenie zdolności grafomotorycznych,KP3.24a – przeliczanie, odejmowanie, dodawanie, poszerzanie wiedzy przyrodniczej, porównywanie liczebności.
KP3.26 – doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej, odwzorowywanie.
4 latki
Praca z KP 2.17- rozwijanie umiejętności utrzymywania równowagi, skoki na jednej nodze i obunóż
3 latki
Praca z KP2.13 – usprawnianie małej motoryki. Rozumienie określeń: na, nad, obok. „Ptasie zagadki” – rozwiązywanie zagadek E. Stadtmüller i Z. Dmitrocy. Łączenie nazwy ptaka z odpowiednim zdjęciem.
Jeśli macie ochotę możecie zrobić jeszcze:

Wtorek 31.03.2020
Temat: Wiosna na widelcu
Jakie smaki kojarzą WAM się z wiosną?
Dlaczego najzdrowsze są świeże warzywa?
Czy należy jeść warzywa ze skórka?
Czy warzywa są zdrowsze od słodyczy?
Czy warzywa mogą być podane w zachęcający sposób?
Oto kilka propozycji kolorowych wiosennych kanapek- pochwalcie się swoimi zanim zjecie! Smacznego!
Poszukajcie wokół siebie nazw,które zawierają głoskę G? Szukajcie w kuchni!


Podzielcie na sylaby nazwy obrazków, sylaby możecie wyklaskać, wytupać, wyskakać
5 latki
Praca z KP3.25 – wprowadzenie litery g, G, doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, czytanie globalne, odróżnianie grafemów, doskonalenie zdolności grafomotorycznych. Praca z KP3.27 – przeliczanie, poszerzanie wiedzy przyrodniczej, porównanie liczebności zbiorów, doskonalenie zdolności grafomotorycznych.4 latki
Praca z KP2.28 - kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych
Praca plastyczna dla wszystkich
"Wiosenne drzewa” – praca plastyczna. Dzieci malują farbami liście kapusty pekińskiej i przyciskają je do papieru. W ten sposób tworzą wiosenne drzewa. Kto nie ma kapusty może pomalować rękę



Środa 01.04.2020
Temat: Primaaprilisowe psoty
Wysłuchajcie wiersza:
Dzisiaj wszyscy czynią psoty.
Już za chmurkę wlazły koty,
Bocian do psiej budy puka.
Żaba żabki w gnieździe szuka.
Wierzba dziś zakwitła w garnki kolorowe.
Na płocie wyrosły bazie gałgankowe.
Za kwoką wędrują trzy małe bociany,
A Ty jakie psoty wymyślisz dla mamy?
Co primaaprilisowego jest w treści tego wiersza?
Gdzie naprawdę powinny znaleźć się zwierzęta i przedmioty?
Zadanie dla Was:
Spróbujcie wykonać ilustrację do tego wiersza, spróbujcie sami wymyślać primaaprilisowe obrazki.
Czwartek 02.04.2020
Temat: Od motyla do gąsienicy
Idzie ścieżką gąsienica,
Kolorowa tajemnica.
Krótkich nóżek mnóstwo ma,
Jedną robi pa, pa, pa.
Do widzenia, do widzenia,
Czary-mary, już mnie nie ma.
Nitką się owinę cała
i w kokonie będę spała.
Kokon się na wietrze chwieje,
Niby nic się już nie dzieje.
Gąsienica w środku śpi,
Zatrzasnęła wszystkie drzwi.
Aż tu nagle - patrzcie teraz,
Ktoś kokonu drzwi otwiera,
Macha na nas skrzydełkami,
Kto to jest? - Powiedzcie sami!
Udzielanie odpowiedzi na pytania:
• Kto szedł ścieżką?
• Jak wyglądała gąsienica?
• Co zrobiła przed zimą gąsienica?
• W czym przespała zimę?
• Co się stało na wiosnę?
I kilka zadań dla młodszych i chętnych starszych, jeśli będziecie chcieli namalujcie dłońmi gąsienicę lub wykonajcie dowolnie pięknego motyla!





5 latki
Praca z KP3.28 – omówienie cyklu życia motyla, dekodowanie, logiczne myślenie, poszerzanie wiedzy przyrodniczej, przeliczanie, doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej
Piątek 03.04.2020
Temat:Ślimak, ślimak, pokaż rogi.
Tekst piosenki: Ślimak
Ślimak, ślimak pokaż rogi,
dam Ci sera na pierogi / 2x
dam Ci sera i kapusty
od kapusty będziesz tłusty / 2x
Ślimak, ślimak pokaż nogę,
dam Ci bułkę dziś na drogę. /2x
Bo od bułki będziesz duży,
bułka przyda się w podróży / 2x
Ślimak, ślimak pokaż brzuszek,
dam Ci zaraz pięć pietruszek. /2x
Dwie marchewki i jabłuszko,
idź powoli swoją dróżką. /2x
Niech każdy wybierze sobie jakiego ślimaka, którego chce zrobić, a może macie własne pomysły?
Nadajcie imiona swoim ślimakom.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz