Poniedziałek 01.06.2020
Temat: Mój Dzień Dziecka
Dzień dobry Smerfy!
W tym tygodniu będziemy rozmawiać o sobie, swoim wyglądzie i zainteresowaniach. Dowiemy się, że choć na zewnętrze się różnimy to w środku jesteśmy do siebie podobni. Poznamy dzieci z rożnych stron świata, a także prawa i obowiązki dzieci.
Z okazji Dnia Dziecka życzymy wielu powodów do radości i uśmiechu.
Niech każdy dzień będzie niesamowity i wyjątkowy i niesie ze sobą wiele pozytywnych doświadczeń.
Wasze Panie z przedszkola
Zapraszam do tańca Chocolate
Przypomnimy sobie dni tygodnia:
A teraz miesiące
Daty – przyporządkowanie dat świąt związanych z rodziną odpowiednim zdjęciom.
21 styczeń
22 styczeń
15 maj
26 maj
1 czerwiec
21 czerwiec
Czy wiesz, że nie wszystkie dzieci obchodzą Dzień Dziecka 1 czerwca?
– Polska: 1 czerwca – bardzo często lekcje i zajęcia są odwołane, w placówkach organizuje się pikniki i festyny, dzieci dostają drobne prezenty i łakocie.
– Turcja: 23 kwietnia – Dzień Dziecka przypada tu tego samego dnia co Święto Niepodległości. W tym dniu dzieci odbywają wycieczki do tureckiego parlamentu.
– Francja i Włochy: 6 stycznia – święto rodzinne, wspólna kolacja z rodziną, spożywanie ciasta z wróżbą. Dzieci otrzymują koronę króla i królowej.
– Meksyk: 30 kwietnia – Dzień Małych Mułów obchodzony podczas Bożego Ciała. Dzieci biorą udział w procesji, w festynach, rozbijają piniatę – kulę wypełnioną słodyczami i zabawkami.
Poukładaj zabawki na półce
5-latki
KP4.28
3-latki
Dla wszystkich dzieci dyplom
Miłego świętowania!
Wtorek: 02.06.2020
Temat: Wszystkie dzieci nasze są.
Dzień dobry, w drugi dzień tygodnia, czyli we wtorek.
A teraz posłuchajcie piosenki "Wszystkie dzieci nasze są" oraz obejrzyjcie filmiki "Dzieci świata"
„Co mam podobnego?” – rozmowa na temat podobieństw i różnic pomiędzy dziećmi na świecie,
https://view.genial.ly/5ecec2cd95a58b0d8d8c7e03
5-latki
KP4.25 i KP4.26a
4-latki
KP2.41
3-latki
Dla chętnych, ćwiczymy spostrzegawczość
Do jutra!!!
Środa 03.06.2020
Temat: Jesteśmy dziećmi
Dzień dobry,
Na powitanie afrykański zabawa:
Ruchy dzieci:
Simama - kucają
ka - wstają
ruka - klaszczą
tembeja kimbeja - obracają się wokół własnej osi
A teraz wcielimy się w Indian
„Portret” – zabawa w rysowanie drugiej połowy swojego portretu, doskonalenie sprawności manualnej. Dzieci otrzymują połowę wydruku swojego zdjęcia. Drugą połowę zdjęcia dorysowują sami.
„Wzory” – zabawa sensoryczna, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Dziecko otrzymuje tacę z kaszą manną oraz wzory do odwzorowania, np. linia pozioma, pionowa, ukośna, dwie linie poziome, pionowe, ukośne, krzyżyk, V, O, U, T, A, C. Dziecko wskazującym palcem rysują wzór.5-latki
KP 4.26b
4-latki
KP 2.42
3-latki
Dla chętnych memory
Do jutra!!!
Czwartek 04.06.2020
Temat: Dzieci z rożnych stron świata
Witam wszystkich, którzy wstali „prawą nogą” są weseli, sympatyczni i gotowi do zabawy. Niech do mnie pomachają ręką i ładnie się uśmiechną.Witam również tych, którzy wstali „lewą nogą” są niewyspani, smutni, źli, zmęczeni. Niech udają, że machają rękami i zrobią „kwaśną minę”.
A teraz posłuchajcie piosenki "Kolorowe dzieci"
Ciekawa jestem,który taniec Wam najbardziej się spodoba.
Wysłuchaj wiersza:
Dzieci świata
Wincenty Faber
W Afryce w szkole na lekcji
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik Eskimos,
Ten w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie Gorące pustynie i palmy.
Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno i wierzymy,
że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.
Rozmowa na temat wiersza. Dziecko odpowiada na pytania rodzica:
Z jakich stron świata pochodziły dzieci z wiersza?
Z czego śmiały się afrykańskie dzieci?
W co nie uwierzyli Eskimosi?
Co łączy wszystkie dzieci na świecie?
Krótka prezentacja dla chętnych:
KP 4.27 b
Polubić różnice
Dominika Niemiec
Choć ktoś jest inny, inne ma zdanie,
inny ma wygląd albo ubranie, mieszka w innym miejscu,
je co innego, bawi się inaczej – może być twym kolegą.
Wystarczy tylko, że go zaakceptujesz,
Na zakończenie piosenka
Do jutra Kochani!!!
Piątek: 05.06.2020
Temat:Prawa dziecka
Witam Was Kochane Smerfy piosenką "Każdy jest inny", pamiętajcie jesteście WYJĄTKOWI !!!
„UNICeF” – rodzic zapoznanie dziecko z logo i działalnością UNICEF-u oraz sposobami wspierania tej organizacji. Rozmowa na temat praw i obowiązków. Zapoznanie dziecka z prawami dziecka. Rodzic pokazuje logo UNICEFU. Pyta dziecko: Co przedstawiono na logotypie? Czy wiecie, do jakiej organizacji należy to logo? Czym zajmuje się UNICEF? Jak można wspierać tę organizację? Rodzic opowiada dzieciom o działalności UNICEF-u.
Następnie przechodzi do rozmowy o prawach i obowiązkach. Pyta: Co to są prawa? Czym różnią się prawa od obowiązków? Czy dzieci też mają obowiązki i prawa? Jakie?
![]() |
Prezentacja
Posłuchaj wiersz, a następnie odpowiedz na pytania.
Zabawa – nasze prawo
Witold Szwajkowski
Dzieci mają różne prawa,
ale głównym jest zabawa,
więc popatrzmy w lewo,
w prawo, jaką zająć się zabawą.
Z kolegami albo sami,
bez zabawek, z zabawkami,
czy w mieszkaniu,
czy na dworze,
każde z nas się bawić może.
Kto się bawi, ten przyznaje,
że zabawa radość daje,
i czas przy niej szybko leci,
więc się lubią bawić dzieci.
Co dzieci lubią robić?; Czym jest zabawa?; W co lubisz się bawić?; Z kim lubisz się bawić?.Co to znaczy mieć prawo do zabawy? (burza mózgów).
Mówiliśmy o prawach, a jakie obowiązki mają dzieci? Porozmawiajcie o tym z rodzicami.
A na zakończenie piosenka
A na zakończenie piosenka
Miłego weekendu i do poniedziałku!!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz