Temat: Instrumenty dawniej i dziś
Dzień dobry,
Ten tydzień poświęcony będzie muzyce, jej funkcje i zalety w naszym życiu są nieocenione; muzyka relaksuje, wyzwala emocje, uruchamia wyobraźnię, wspomaga motoryczność.
Zaczynamy.
Kochani dziś w ramach porannej gimnastyki proponuję dobrze Wam znaną piosenkę
"Głowa, ramiona", ale w troszeczkę innym wykonaniu, przy okazji poćwiczycie również angielski.
Zajęcia:
„Dawne instrumenty” – jednym z pierwszych instrumentów, jakich używał człowiek, było jego własne ciało – klaskał, tupał, wydawał różne okrzyki. Następnie wykorzystywano przedmioty codziennego użytku, tworząc z nich proste instrumenty, np. grzechotki, bębny.
Instrumenty dawne różniły się od dzisiejszych kształtem, strojem i brzmieniem.
A teraz usiądzie wygodnie i posłuchajcie, pewnie niektóre instrumenty już znacie.
A teraz spróbujcie odgadnąć jaki to instrument
5-latki
KP4.14 a i b
4-latki
KP2.35
3-latki
KP2.27
Piosenka "Hymn krainy muzyki"
Hymn krainy muzyki
sł i muz. Aleksandra Chmielewska i Karolina Szczerbakowska- Biniszewska
sł i muz. Aleksandra Chmielewska i Karolina Szczerbakowska- Biniszewska
Gdy w przedszkolu gra muzyka – tańcujemy wkoło. (obrót z rękoma na biodrach)
Nie ma ciszy, nie ma nudy – bardzo jest wesoło! (kręcenie palcem wskazującym)
Ref.: I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! (wskazujemy na każde dziecko)
Szybkie, skoczne pioseneczki – wszyscy uwielbiamy, (szybki bieg w miejscu)
A przy wolnych – jak żółwiki wolno się ruszamy. (powoli kroczymy)
Nie ma ciszy, nie ma nudy – bardzo jest wesoło! (kręcenie palcem wskazującym)
Ref.: I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! (wskazujemy na każde dziecko)
Szybkie, skoczne pioseneczki – wszyscy uwielbiamy, (szybki bieg w miejscu)
A przy wolnych – jak żółwiki wolno się ruszamy. (powoli kroczymy)
Ref.: I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! (wskazujemy na każde dziecko)
Trąbka, flecik i fortepian – grają dziś od rana: (naśladujemy grę na trąbce ,flecie,
fortepianie)
Trutu, tu tu, fiju, fiju, bum, bum, na, na, na
Trąbka, flecik i fortepian – grają dziś od rana: (naśladujemy grę na trąbce ,flecie,
fortepianie)
Trutu, tu tu, fiju, fiju, bum, bum, na, na, na
Ref.: I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! (wskazujemy na każde dziecko)
Lecz, żeby na instrumentach grać, (rozkładamy ręce)
Trzeba się na muzyce znać,
Lecz, żeby na instrumentach grać, (rozkładamy ręce)
Trzeba się na muzyce znać,
Rozumieć cały nutowy świat (kreślimy koło w powietrzu)
Ty rozumiesz? (pokazujemy na kolegów)
On rozumie?
Bo ja TAK! (pokazujemy na siebie)
Wszystkie te muzyczne sprawy – to nie tajemnica, (kręcimy palcem wskazującym)
Dzięki naszej ulubionej – Pani Muzyce! (krzyżujemy ręce jak do objęcia się)
Ref.: I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! (wskazujemy na każde dziecko)
Ty rozumiesz? (pokazujemy na kolegów)
On rozumie?
Bo ja TAK! (pokazujemy na siebie)
Wszystkie te muzyczne sprawy – to nie tajemnica, (kręcimy palcem wskazującym)
Dzięki naszej ulubionej – Pani Muzyce! (krzyżujemy ręce jak do objęcia się)
Ref.: I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! (wskazujemy na każde dziecko)
Wspólnie z rodzicami zachęcam y dzieci do wykonania swojego instrumentuhttps://ekodziecko.com/category/instrumenty
Do jutra!!!
Wtorek 19.05.2020
Temat: Muzyka współczesna
Wszyscy są, witam Was na gimnastykę już czas, zaproście domowników i ćwiczcie razem
Zajęcia:
Istnieje wiele gatunków muzyki, a oto kilka z nich
KLASYCZNA - muzykę poważną od każdej innej odróżnia brak instrumentów elektrycznych i elektronicznych
RAP- rodzaj szybkiej, silnie zrytmizowanej,
agresywnej w wyrazie i rymowanej melorecytacji, wykonywanej na tle odpowiednio
dobranej, rytmicznej muzyki
JAZZ - charakteryzuje się rytmem synkopowym w metrze parzystym, a także dużą dowolności interpretacyjną i aranżacyjną z tendencją do improwizacji.
DISCO znane także pod nazwą muzyka dyskotekowa –
gatunek muzyki popularnej będący rodzajem rytmicznej muzyki tanecznej, głównie,
choć nie wyłącznie, przeznaczonej do tańca w dyskotekach
Poproście rodziców by zaprezentowali Wam inne gatunki muzyki, np pop, rock, reggae
5-latki
KP4.15
4-latki i 3-latki
Środa 20.05.2020
Temat: Muzyka klasyczna
Dzień dobry kochane Smerfy, dziś poruszacie się przy muzyce klasycznej, naśladujcie dzieci, które występują w filmiku
A teraz posłuchacie piosenki , odpowiedzcie swoim rodzicom jakiego miejsca dotyczyła
Posłuchajcie opowiadania
Koncert
Agnieszka Frączek
W środę z samego rana do przedszkola przyjechali muzycy. I przywieźli ze sobą przeróżne instrumenty – jedne wielkie, inne malutkie, a wszystkie błyszczące i rozśpiewane. Dzieci przyglądały się im z ogromnym zainteresowaniem. Pan dyrygent, do którego wszyscy zwracali się „maestro”, opowiadał po kolei o każdym z instrumentów, a muzycy wydobywali z nich czarodziejskie dźwięki. Mnóstwo przy tym było niespodzianek! Najpierw się okazało, że ta trąba, pozwijana jak ślimak w muszelce, to wcale nie trąba, ale waltornia, a ta druga, długa jak wąż, to… to puzon! –– Niemożliwe – nie chciał wierzyć Staś. – Jak to puzon? Przecież puzon powinien być długi i pyzaty, a ten jest długi i chudy!
Po trąbach nie–trąbach przyszła kolei na klarnet, skrzypce (które wcale nie skrzypią). A wreszcie na basetlę, która w ogóle nie jest podobna do basseta. I bałałajkę, która niestety nie ma nic wspólnego z bajką…
Ale nie szkodzi – to spotkanie i tak było ciekawsze od najciekawszej bajki. A po południu dzieci postanowiły dać własny koncert.
Propozycja wspólnej zabawy
„Dyrygent” – zabawa muzyczna, ćwiczenie reagowania na polecenia. Najpierw rodzic, a następnie dziecko wciela się w dyrygenta. Rolę batuty może odgrywać dowolny przedmiot, np. długi klocek czy patyk. Dziecko zajmuje miejsce przy swoim „instrumencie” z poprzedniej zabawy. Dyrygent pokazuje też, jak należy grać: cicho / głośno, szybko / wolno itd. Kiedy rodzic wskazuje “batutą” na dziecko, musi ono grać na instrumencie. Kiedy opuszcza batutę, dziecko przestaje grać i zastyga w bezruchu. Później następuje zamiana ról.
5-latki
KP4.16 a i b
3 i 4-latki
Na zakończenie dzisiejszych zajęć przypomnimy sobie piosenkę "Jestem muzykantem"
Do jutra!!!
Czwartek 21.05.2020
Temat: Muzyka relaksacyjna
Dziś zaczniemy od wyciszenia
https://www.youtube.com/watch?v=18SpO_lyH2Q&list=PLTQWbpS9Y1PASt_KggH_afqjB_xnWw_Bt
Teraz wszystkie smerfne żabki gotowe są do zajęć
Poznamy dziś literkę H
5-latki
KP4.17 a i b
3 i 4-latki
Literkę można wykleić plasteliną, kulkami z bibuły, a może kółeczka pomalować, ale zamiast pędzelka użyj placów😉

Dla chętnych

Do jutra!!!
Piątek 22.05.2020
Temat: Gdzie słychać muzykę?
Witajcie moje Smerfy, myślę że bardzo dobrze pamiętacie tą piosenkę
„Gdzie można usłyszeć muzykę?”
Podaj swoje propozycje (miejsc typowych i nietypowych).
W razie potrzeby rodzic zadaje dodatkowe pytania, np.:
Jak nazywa się specjalne miejsce, gdzie można słuchać koncertów muzyki klasycznej? (filharmonia) Gdzie odbywają się przedstawienia, w których głównie słychać muzykę klasyczną i śpiew? (opera) Rodzic podsuwa również następujące propozycje: kościoły, szkoły muzyczne, Internet, koncerty plenerowe itd. 5-latki KP4.18 4-latki KP2.36
Zapraszam na zajęcia z panem Marcinem Jakubowskim
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz