piątek, 12 czerwca 2020

ZADANIA DLA MINIONKÓW NA PRZYSZŁY TYDZIEŃ (15-19 czerwca)

Temat tygodnia: Lato

PONIEDZIAŁEK, 15.06.2020

Temat: Kolory lata


Dzień dobry;
Kochane dzieci, już za kilka dni zaczyna się LATO. Jest to pora roku przepełniona słońcem, zapachem pięknych kwiatów i smacznych owoców. To czas wypoczynku, wakacji i ciekawych podróży.






Zapraszam na gimnastykę ze Świeżakami
Zaśpiewajmy razem piosenkę - słowa B. Lewandowska, muzyka K. Kwiatkowska 
"Po łące biega lato"

Po łące biega lato
Uwija się jak bąk.
„Dzień dobry” mówi kwiatom
i pieści każdy pąk.
Ref.:
Kto chce się z latem spotkać,
Niech idzie z nami tam.
Rumianek i stokrotka
Pokażą drogę nam.
Pomaga lato pszczołom,
Na kwiatach też się zna.
Uśmiecha się wesoło
I w berka z wiatrem gra!
Ref.:
Kto chce się z latem spotkać…
Gdy lato jest zmęczone,
W szałasie sobie śpi
I we śnie gra w zielone,
Bo łąka mu się śni.
Ref.:
Kto chce się z latem spotkać…
Porozmawiajcie proszę z rodzicami o tej radosnej piosence.
  • Jaka zbliża się pora roku?
  • Jakie zmiany zauważyliście w przyrodzie?
  • Czy wiecie, jakie zmiany zachodzą latem w parku, w lesie, na polu?
  • W jakich miejscach, zgodnie z piosenką, można spotkać lato?
Wiele jest słów, które kojarzą się z latem. Przeczytajcie podpisy do obrazków a następnie ułóżcie takie same wyrazy, korzystając ze swojego klasera z literami. 

lato

motyl

kwiaty

biedronka

truskawki

jagody

maliny

poziomki

okulary

łopatka i wiaderko


Lato, to czas dojrzewania przepysznych owoców. Można je znaleźć nie tylko w ogrodzie, ale także w lesie.
Odpowiedzcie na pytania:
  • Jakie letnie owoce znajdziemy w lesie? (jagody, poziomki, maliny, jeżyny)
  • Jakie owoce rosną latem w ogrodzie? (truskawki, poziomki, maliny, agrest,...)
  • Co można zrobić z letnich owoców? (soki, dżemy, konfitury, kompoty, galaretki)
Połączcie podpisy z obrazkami


Przetwory z letnich owoców są pyszne, pełne witamin i bardzo kolorowe.







Mam nadzieję, że pomożecie mamie przy tym miłym zajęciu. W ten sposób zachowacie w słoiczkach trochę lata na zimową porę.

Kolory lata możecie także znaleźć w lodach, które wybornie smakują w te upalne dni.


LODY




Zapraszam Was do książek "Plac zabaw"4.
Na str. 39, macie ilustracje do znanych powiedzeń i przysłów.
Przyjrzyjcie się ilustracjom. Posłuchajcie zdań czytanych przez mamę lub tatę. Ponumerujcie obrazki zgodnie z kolejnością usłyszanych powiedzeń. Dzieci 5 letnie zachęcam także do wykonania tego zadania.


  1. Mieć dwie lewe ręce
  2. Mieć muchy w nosie
  3. Siedzieć, jak na szpilkach
  4. Spać jak kamień
Dzieci 6 letnie, proszę o wykonanie pozostałych zadań ze str.39 (przód kartki). Zachęcam wszystkich do korzystania z "Księgi zabaw..." i "Wyprawek".
6 latki dzisiaj korzystają ze stron 80-81.
Przygotujcie sobie grę, zgodnie z instrukcją i przeczytajcie zdania ze str. 81. 

ĆWICZENIA NARZĄDÓW ARTYKULACYJNYCH
Zabawa pt. "Poranny trening śpiewu ptaków"

Prosimy rodziców, aby za pomocą gestów, pokazywali, jakie dzieci mają wykonywać dźwięki.
  • wysoko uniesiona ręka - dzieci wysoko piszczą: pi pi pi ...
  • zataczanie koła palcem wskazującym - dzieci naśladują odgłos: trr trr trr ... (na różnych wysokościach)
  • rytmiczne poruszanie palcem wskazującym - dzieci rytmicznie wypowiadają: czy czy czy...
  • falisty ruch ręką - dzieci mówią: fi ju, fi ju, fi ju... (na różnych wysokościach)
PRACA PLASTYCZNA

Pomalujcie farbami, pokolorujcie kredkami lub przyozdóbcie w dowolny sposób.









Pozdrawiamy serdecznie;
Panie z przedszkola:
Ela, Monika, Natalia



WTOREK, 16.06.2020

Temat: Burza



Dzień dobry;
Zapraszam na gimnastykę

WIOSNA i LATO, to pory roku, podczas których najczęściej można zaobserwować zjawisko atmosferyczne, które nazywa się BURZA.



Posłuchajcie wiersza Marcina Przewoźniaka "Burza"

Co się dzieje tam u góry?
Wielką wojnę toczą chmury?
Wciąż na siebie nacierają I strzelają, i błyskają?
Co się tam na górze dzieje?
Że się nam na głowy leje?
Od błyskawic niebo trzeszczy,
A nam w butach chlupie deszczyk.
Ciemne niebo dudni, świeci…
Co się dzieje tam na górze?
Wiedzą to na pewno dzieci:
Oglądamy groźną… (burzę).




Z aktualnej prognozy pogody wynika, że w najbliższych dniach, możemy spodziewać się burz. Dlatego, do Waszego domowego przedszkola, przesyłamy plansze. Możecie je wydrukować i powiesić w swoim domu. Proszę rodziców o rozmowę nt. bezpiecznych zachowań podczas burzy.




Zachęcam Was do wykonania eksperymentu pod tytułem "Skąd się bierze burza?"
Obejrzyjcie film a następnie, wraz z rodzicami, wykonajcie doświadczenie w domu.



Zaśpiewajcie razem z Wojciechem Malajkatem piosenkę "Burza"

Zapraszam Was do książek "Plac zabaw"4.
Dzieci 6 letnie wykonują zadanie ze str. 39 (tył kartki)
Dzieci 5 letnie wykonują zadanie ze str. 33 (tył kartki)




Strach przed burzą - Epizod 20 - Pełny odcinek - Tupcio Chrupcio Polski 

ZADANIA MATEMATYCZNE




PRACE PLASTYCZNE

Pomalujcie kolorowankę farbami lub sami wykonajcie obrazek pt. "Burza"





Pozdrawiamy serdecznie;
Panie z przedszkola:
Ela, Monika, Natalia


ŚRODA, 17.06.2020

Temat: Tęcza po deszczu.



Dzień dobry;
Zapraszam na gimnastykę

Posłuchajcie wiersza Marii Konopnickiej "Tęcza"

Odpowiedzcie: 

  • Ile kolorów ma tęcza? 
  • Czy potraficie wymienić te kolory? (czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy, fioletowy)

Zapraszam na prezentację:

Weźcie do rąk wstążki lub paski bibuły (kolory tęczy) i spróbujcie ilustrować ruchem piosenkę - słowa Anna Bernat, muzyka Aleksander Pałac, pt. "Tęcza, cza, cza, cza"

Koleżanko, kolego
popatrz czasem na niebo.
Czasem zdarzyć się może
cud, zjawisko w kolorze.

Ref : Tęcza, tęcza, cza, cza, cza.
Czarodziejska wstążka ta
wiąże niebo z ziemią o!
jaki kolorowy splot.
Tęcza, tęcza, cza, cza, cza.
Czarodziejska wstążka ta.
Przez tę tęczę cały świat
czarodziejski uśmiech ma.

Narysuję tę tęczę
i na zawsze ci wręczę.
By ci było tęczowo,
tęczę noś kolorową.

Ref :Tęcza,..

Śpiewaj z nami o tęczy,
kiedy nuda cię dręczy.
W domu, w szkole, po burzy
tęcza minę rozchmurzy.

Ref :Tęcza,..


Zapraszam na film edukacyjny pt. "Jak powstaje tęcza?"


Zapraszam do książek "Plac zabaw"4.
Dzieci 6 letnie, proszę o wykonanie zadania ze str. 40 (przód i tył kartki)
Dzieci 5 letnie, proszę o wykonanie zadań ze str. 33 (przód kartki) i str. 34 (przód i tył kartki)

Zapraszam na bajkę pt.: "Jak Rumcajs uratował tęczę"

PRACA PLASTYCZNA

Zachęcam Was do pomalowania farbami, wyklejenia plasteliną lub bibułą tęczy.













Pozdrawiamy serdecznie;
Panie z przedszkola:
Ela, Monika, Natalia



CZWARTEK, 18.06.2020

Temat: Letnia pogoda.



Dzień dobry;
Zapraszam na gimnastykę.

Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie opowiadania Bożeny Formy "Pogoda"

Adaś ciągle spogląda w okno. Dzisiaj z grupą przedszkolaków jedzie na wycieczkę. Ale co z tą pogodą? Czy wycieczka się uda? Mają jechać bryczką i grać w piłkę.

Mamusiu, nie widać słońca. po niebie płyną ciemne chmury - chłopiec ze smutkiem spogląda w okno.

Może zabiorę grubszą kurtkę, a może wyciągnę z plecaka krótkie spodnie, pewnie ich nie założę - coraz bardziej denerwuje się Adaś.

Nie mart się, popatrz termometr wskazuje wysoką temperaturę - tłumaczy mama.

Jest ciepło, chociaż trochę parno. Włączymy telewizor i zaraz dowiemy się jaka będzie pogoda - na ekranie pojawiła się mapa Polski.

- Mieszkamy tutaj, gdzie widać słońce zza chmur - tłumaczy Adasiowi. - Wprawdzie widać czasami padający deszcz, jednak to tylko przelotne opady.

Adaś wpatruje się w mapę pogody.

Trochę podobna do naszego kalendarza pogody. Codziennie wspólnie z panią zaznaczamy na nim pogodę jaką zaobserwowaliśmy w drodze do przedszkola. Wybieramy chmurki, krople deszczu, ugięte na wietrze drzewa.

Zegar wybija ósmą godzinę.

Na nas już czas - mama z Adasiem idą do przedszkola.

Będzie wspaniale, zobaczysz. Przebierz się w krótkie spodenki, jest coraz cieplej.

Pogoda dopisała. Chociaż było pochmurno nie spadła ani jedna kropla deszczu. Był spacer nad jezioro, przejazd bryczką i oczywiście gra w piłkę. Dzieci wróciły bardzo zadowolone, chociaż trochę zmęczone.


Odpowiedzcie na pytania:

  • Gdzie wybierał się Adaś?
  • Dlaczego chłopiec był zmartwiony?
  • Jaką pogodę wskazywała prognoza w telewizji?
  • Jaka pogoda była na wycieczce?
Adaś przekonał się, że letnia pogoda jest bardzo zmienna. Spróbujcie przeczytać napisy do piktogramów przedstawiających zjawiska atmosferyczne, kojarzące się z latem.

upał

ulewa

piorun

tęcza


Możecie także podzielić te wyrazy na głoski, na sylaby, a także ułożyć takie wyrazy z literek, znajdujących się w waszych klaserach.

Zapraszam Was do książek "Plac zabaw"4
Dzieci 6 letnie wykonają zadania ze str. 41 (przód i tył kartki)
Dzieci 5 letnie wykonają zadania ze str. 35 (przód i tył kartki)

Zaśpiewajmy piosenkę "Tęcza cza cza cza"

Posłuchajcie także piosenki "Pogoda"

ZADANIE SPECJALNE:
Idźcie na świeże powietrze i potrenujcie budowanie zamków z piasku, aby te wakacyjne, na plaży, były wyjątkowo piękne.






Pozdrawiamy serdecznie;
Panie z przedszkola:
Ela, Monika, Natalia


PIĄTEK, 19.06.2020

Temat: Lato w sztuce.



Dzień dobry;
Zapraszam na gimnastykę.


Przypomnijcie sobie piosenkę "Po łące biega lato"


Latem często podróżujemy. Możemy wtedy obserwować przez okno samochodu czy pociągu, zmieniające się krajobrazy.
Przeczytajcie podpisy do zdjęć przedstawiających różne środowiska przyrodnicze:


krajobraz morski



krajobraz górski



las



jezioro



łąka



rzeka



Te piękne widoki podziwiali także artyści malarze. Zobaczcie, jakie piękne pejzaże namalowali.






Obejrzyjcie uważnie obrazy, zastanówcie się i odpowiedzcie na pytania:

  • Co Wam się najbardziej podobało w tych obrazach?
  • Który z nich podobał się Wam najbardziej i dlaczego?
  • Jakich kolorów użyli malarze w swoich obrazach, malując letnie pejzaże (krajobrazy)?
  • Jakie emocje wywołują w Was te obrazy?
  • Czy miło jest na nie patrzeć?
Sztuka, to także muzyka. Posłuchajcie, jak pięknie muzyką przedstawił nam "Lato", kompozytor Antonio Vivaldi.
Zapraszam do książek "Plac zabaw"4.
Dzieci 6 letnie wykonują zadania ze str. 42 (przód i tył kartki)
Dzieci 5 letnie wykonują zadania ze str. 36 (przód i tył kartki)



PRACA PLASTYCZNA

Namalujcie farbami (najlepiej akwarelami) "Letni krajobraz". Zachęcam Was do tworzenia nowych barw, przez mieszanie kolorów.

Dla chętnych - kolorowanki.





Pozdrawiamy serdecznie;
Panie z przedszkola:
Elżbieta Szkudlarek, 
Monika Bazela, 
Natalia Witczak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz