Poniedziałek 27.04.
Temat: Planeta Ziemia
W tym tygodniu będziemy rozmawiać, jak dbać o naszą planetę - Ziemię.
Pamiętacie, kiedy obchodzimy Dzień Ziemi? Tak, 22 kwietnia!
Wraz z początkiem tygodnia mam dla Was specjalne zadanie, abyście rozejrzeli się po swoim pokoju, czy jest zaścielone łózko, czy zabawki są na swoim miejscu, książeczki ładnie ułożone na półce. Jeśli nie, to proszę uporządkuj swój pokój. Na pewno miło zaskoczysz swoich domowników 😃
A teraz pora na ćwiczenia poranne:
- "Klocki" - rodzic rozkłada po całej podłodze klocki (im więcej tym lepiej). Na sygnał rodzica dziecko jak najszybciej próbuje przenieść klocki w jedno wskazane miejsce. Rodzic może mierzyć czas stoperem.
- "Wiatraczki" - rodzic staje przed dzieckiem, które powtarza jego ruchy. Rodzic wykonuje obrót przez prawe ramię o 360 stopni, następnie przez lewe ramię o 180 stopni, itp.
Ćwiczenie powtarzamy 5 razy.
Pora na zajęcia
Na początek zastanów się i powiedź na pytanie: "Czym jest natura?" Nie ma złych odpowiedź odpowiedź tak, jak uważasz.
"Natura czy człowiek" - posegreguj przedmioty według tego, czy zostały stworzone przez naturę czy człowieka
5-latki
Praca z KP4.1b – ćwiczenie logicznego
myślenia, poszerzanie wiedzy ogólnej, doskonalenie zdolności grafomotorycznych;
określanie, które obiekty są naturalne, a które stworzył człowiek.
Praca z KP4.1a – ćwiczenie logicznego myślenia,
budowanie postawy proekologicznej, poszerzanie wiedzy przyrodniczej.
4-latki
KP2.28 poznanie sposobów na wykorzystanie prądu
KP2.28 poznanie sposobów na wykorzystanie prądu
Wykonaj polecenia zgodnie z instrukcją na obrazku
3-latki
Pokoloruj wybrany obrazek
Dla 5 latków i chętnych
"Jak człowiek zmienia świat?" - praca plastyczna. Weź kartę oraz dowolne materiały plastyczne (farby, pastele, kredki, flamastry lub inne). Kartkę przedziel pionową kreską na pół. Po lewej stronie narysuj środowisko naturalne, a po prawej - zmienione przez człowieka. Po skończonej pracy opowiedz rodzicowi swojej pracy. A może nagrasz wraz z rodzicami filmik, w którym opowiadasz, co narysowałaś/-eś? Zachęcam! 😀
A teraz przyszedł czas, na znaną Wam piosenkę "Duszki, duszki"
Po południu zachęcam do sięgania po gry planszowe (dzięki nim kształtuje się odporność emocjonalna dziecka na porażkę)
Do jutra!!!
Wtorek 28.04
Temat: Dbamy o środowisko
Uwaga, Kochani! Najpierw rozglądamy się po swoim pokoju - sprawdzamy, czy jest zaścielone łóżko, czy zabawki są na swoim miejscu, książeczki ułożone na półce. Jeśli nie, to proszę, uporządkujcie swój pokój, a na pewno mi zaskoczycie tym swoich domowników! Zamieniamy się w leśne duszki i przy piosence do dzieła!
A teraz pora na ćwiczenia poranne:
- "Klocki" - rodzic rozkłada po całej podłodze klocki (im więcej tym lepiej). Na sygnał rodzica dziecko jak najszybciej próbuje przenieść klocki w jedno wskazane miejsce. Rodzic może mierzyć czas stoperem.
- "Wiatraczki" - rodzic staje przed dzieckiem, które powtarza jego ruchy. Rodzic wykonuje obrót przez prawe ramię o 360 stopni, następnie przez lewe ramię o 180 stopni, itp.
Ćwiczenie powtarzamy 5 razy.
Pora na zajęcia
Dokończ zdanie: Dbać o środowisko to znaczy...
Smutny widok, spójrz na zdjęcie i powiedź co widzisz. Po której stronie (lewa czy prawa)
znajdują się piękne widoki.

Pora na zajęcia
Dokończ zdanie: Dbać o środowisko to znaczy...
Smutny widok, spójrz na zdjęcie i powiedź co widzisz. Po której stronie (lewa czy prawa)
znajdują się piękne widoki.

"Jak pomóc naszej planecie?" - podaj jak najwięcej pomysłów, a potem narysuj swoje propozycje.
"Co by było, gdyby..."- postaraj się odpowiedzieć na wszystkie pytania:
1. Co by było, gdyby ludzie wyrzucali wszystkie śmieci na ulicę?
2. Co by było, gdyby zabrakło czystej wody do picia?
3. Co by było, gdyby dym tak zanieczyścił niebo, że nie dałoby się zobaczyć słońca?
4. Co by było, gdyby wycięto wszystkie drzewa?
5. Co by było, gdyby spłonęły wszystkie łąki?
6. Co by było, gdyby nie było zwierząt?
Zagrożone -rozmowa na temat zwierząt zagrożonych wyginięciem.
Zachęcam do obejrzenia dwóch prezentacji, spróbujcie odgadnąć jakie to zwierzęta
https://tuptuptup.org.pl/wp-content/uploads/2019/09/zwierz%C4%99ta-zagrozone-na-terenie-Polski.pdf
https://tuptuptup.org.pl/wp-content/uploads/2019/09/Pa%C5%BAdziernik-miesi%C4%85cem-zwierz%C4%85t-zwierz%C4%99ta-zagro%C5%BCone-wyginieciem_swiat.pdf
Dziś poznamy literkę Z,z
https://www.youtube.com/watch?v=skc_KAALq7k
poznaliście już trudny wyraz RECYKLING, poniżej jego znak

"Co by było, gdyby..."- postaraj się odpowiedzieć na wszystkie pytania:
1. Co by było, gdyby ludzie wyrzucali wszystkie śmieci na ulicę?
2. Co by było, gdyby zabrakło czystej wody do picia?
3. Co by było, gdyby dym tak zanieczyścił niebo, że nie dałoby się zobaczyć słońca?
4. Co by było, gdyby wycięto wszystkie drzewa?
5. Co by było, gdyby spłonęły wszystkie łąki?
6. Co by było, gdyby nie było zwierząt?
Zagrożone -rozmowa na temat zwierząt zagrożonych wyginięciem.
Zachęcam do obejrzenia dwóch prezentacji, spróbujcie odgadnąć jakie to zwierzęta
https://tuptuptup.org.pl/wp-content/uploads/2019/09/zwierz%C4%99ta-zagrozone-na-terenie-Polski.pdf
https://tuptuptup.org.pl/wp-content/uploads/2019/09/Pa%C5%BAdziernik-miesi%C4%85cem-zwierz%C4%85t-zwierz%C4%99ta-zagro%C5%BCone-wyginieciem_swiat.pdf
Dziś poznamy literkę Z,z
https://www.youtube.com/watch?v=skc_KAALq7k
5-latki
KP4.2a. Dziecko ma za zadanie
znaleźć na ilustracji i pokolorować jak najwięcej obiektów, których nazwy
zaczynają się na głoskę z;
Pokaz nowej litery drukowanej, analiza pokazywanej
litery i jej elementów (W.12), wodzenie
palcem po małej i wielkiej literze drukowanej.
Poszukiwanie grafemu litery KP4.2b
KP4.2a – ćwiczenie doskonalące zdolności
grafomotoryczne, percepcję wzrokową i słuchową.
KP4.2b – utrwalenie grafemu litery Z,
doskonalenie percepcji słuchowej, koordynacji
wzrokowo–ruchowej, zdolności grafomotorycznych i
percepcji wzrokowej
Praca z W.12 – ozdobienie szablonu litery dowolnym
materiałem.
Zabawa z W.20a – szukanie litery wśród innych
liter.
4-latki:
„Drzewo” – praca z KP2.27.
Do jutra!!!
Środa 29.04
Temat: Śmieci
Zaczynamy od gimnastyki przy rytmach muzyki
A teraz by lepiej zrozumieć o czym bedziemy dziś rozmawiać zapraszam na film
"Pan Sprzątalski"
https://www.youtube.com/watch?v=GwD5Pzc99Bs"Pan Sprzątalski"
poznaliście już trudny wyraz RECYKLING, poniżej jego znak
Dziś Waszym zadaniem będzie pomóc rodzicom przy segregowaniu śmieci

Zanim wyrzucisz POMYŚL
5-latki
KP4.3a i b- znaczek recyklingu do rysowania po śladzie.
KP4.4a - utrwalenie wiadomości na temat segregowania śmieci z wykorzystaniem
KP4.4b - określenie, które odpady rozkładają się dłużej
4-latki
KP2.29 - pomogę Michałowi posegregować śmieci
3-latki:
Praca z KP2.21 – dzieci poprowadzą linię po właściwej drodze, a następnie umieszczają nalepki z kartonikami po sokach tam, gdzie powinny znaleźć się śmieci.
Dla wszystkich praca plastyczna
„Ekoludek” – praca plastyczno-techniczna z
surowców wtórnych. Dzieci wykonują ekoludki z różnych dostępnych materiałów,
np.: rolek po papierze toaletowym i ręcznikach papierowych, kolorowych gazet,
pudełek po produktach spożywczych, włóczki, nakrętek plastikowych.
Czekam na zdjęcia z Waszymi pracami!!!
A na koniec piosenka Ekokultura
Dla chętnych
Do jutra!!!
Czwartek 30.04
Temat: Smog - co to za stwór
Rytmiczna gimnastyka na początek
https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU
Pora na zajęcia
https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU
Pora na zajęcia
Zachęcam do obejrzenia Bajki „Trefliki” ,SMOG:
Zróbmy doświadczenie. Przygotuj dwie plastikowe butelki i miskę z wodą.Jedną butelkę napełnij wodą a drugą zostaw pustą. Pytamy dziecko, co jest w
butelkach. (Dziecko zapewne odpowiedzą, że w jednej jest woda, a druga jest
pusta). Rodzić wyjaśnia, że druga butelka również jest pełna, i demonstrujemy kolejne
doświadczenie: Zanurza drugą butelkę w misce z wodą i naciska jej
ścianki. Wydobywają się bąbelki powietrza. Wtedy rodzic pyta się, co było w środku. Otóż w środku było POWIETRZE!!!
Przed Tobą kolejne doświadczenie, za chwilę dowiesz się, czy powietrze jest czyste?
Udaj się z rodzicem do pomieszczenia w którym jest ciemno. Rodzic gasi światło a zapala małą latarkę. Dziecko obserwuje powietrze w snopie światła, próbują dostrzec drobinki
zanieczyszczeń. Następnie dziecko wymienia źródła zanieczyszczeń,a rodzic zapisuje je na kartce.
Zapraszam do ułożenia puzzli
Wiatraczek - praca plastyczna instrukcja na filmie lub na zdjęciu wybierz, który wiatraczek chcesz zrobić
https://www.youtube.com/watch?v=xuz9EwXiu-o
lub
Zabawy oddechowe z wykorzystaniem wiatraczków - dziecko kładzie się na podłodze, podnosi wiatraczek na wysokość głowy i dmucha tak długo, aż rodzic policzy do 10. Ćwiczenie ma na celu wydłużenie wydechu.
A na podsumowanie tematu tygodnia piosenka "Świat w naszych rękach"i "Dbaj o ziemię"
https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE
https://www.youtube.com/watch?v=S-AdnBeh7W4
Do poniedziałku!!!
lub
Zabawy oddechowe z wykorzystaniem wiatraczków - dziecko kładzie się na podłodze, podnosi wiatraczek na wysokość głowy i dmucha tak długo, aż rodzic policzy do 10. Ćwiczenie ma na celu wydłużenie wydechu.
A na podsumowanie tematu tygodnia piosenka "Świat w naszych rękach"i "Dbaj o ziemię"
https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE
https://www.youtube.com/watch?v=S-AdnBeh7W4
Do poniedziałku!!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz