piątek, 24 kwietnia 2020

Dbamy o naszą planetę (27.04 do 30.04)


Poniedziałek 27.04.

Temat: Planeta Ziemia

W tym tygodniu będziemy rozmawiać, jak dbać o naszą planetę  - Ziemię. 
Pamiętacie, kiedy obchodzimy Dzień Ziemi? Tak, 22 kwietnia!

Wraz z początkiem tygodnia mam dla Was specjalne zadanie, abyście rozejrzeli się po swoim pokoju, czy jest zaścielone łózko, czy zabawki są na swoim miejscu, książeczki ładnie ułożone na półce. Jeśli nie, to proszę uporządkuj swój pokój. Na pewno miło zaskoczysz swoich domowników 😃

A teraz pora na ćwiczenia poranne:
- "Klocki" - rodzic rozkłada po całej podłodze klocki (im więcej tym lepiej). Na sygnał rodzica dziecko jak najszybciej próbuje przenieść klocki w jedno wskazane miejsce. Rodzic może mierzyć czas stoperem.
- "Wiatraczki" - rodzic staje przed dzieckiem, które powtarza jego ruchy. Rodzic wykonuje obrót przez prawe ramię o 360 stopni, następnie przez lewe ramię o 180 stopni, itp.
Ćwiczenie powtarzamy 5 razy.

Pora na zajęcia
Na początek zastanów się i powiedź na pytanie: "Czym jest natura?" Nie ma złych odpowiedź odpowiedź tak, jak uważasz.
"Natura czy człowiek" - posegreguj przedmioty według tego, czy zostały stworzone przez naturę czy człowieka

5-latki
Praca z KP4.1b – ćwiczenie logicznego myślenia, poszerzanie wiedzy ogólnej, doskonalenie zdolności grafomotorycznych; określanie, które obiekty są naturalne, a które stworzył człowiek.
Praca z KP4.1a – ćwiczenie logicznego myślenia, budowanie postawy proekologicznej, poszerzanie wiedzy przyrodniczej.

4-latki
KP2.28 poznanie sposobów na wykorzystanie prądu
Wykonaj polecenia zgodnie z instrukcją na obrazku 


3-latki 
Pokoloruj wybrany obrazek



Dla 5 latków i chętnych
"Jak człowiek zmienia świat?" - praca plastyczna. Weź kartę oraz dowolne materiały plastyczne (farby, pastele, kredki, flamastry lub inne). Kartkę przedziel pionową kreską na pół. Po lewej stronie narysuj środowisko naturalne, a po prawej - zmienione przez człowieka. Po skończonej pracy opowiedz rodzicowi  swojej pracy. A może nagrasz wraz z rodzicami filmik, w którym opowiadasz, co narysowałaś/-eś? Zachęcam! 😀


A teraz przyszedł czas, na znaną Wam piosenkę "Duszki, duszki"


Po południu zachęcam do sięgania po gry planszowe (dzięki nim kształtuje się odporność emocjonalna dziecka na porażkę)
Do jutra!!!



Wtorek 28.04

Temat: Dbamy o środowisko

Uwaga, Kochani! Najpierw rozglądamy się po swoim pokoju - sprawdzamy, czy jest zaścielone łóżko, czy zabawki są na swoim miejscu, książeczki ułożone na półce. Jeśli nie, to proszę, uporządkujcie swój pokój, a na pewno mi zaskoczycie tym swoich domowników! Zamieniamy się w leśne duszki i przy piosence do dzieła!

A teraz pora na ćwiczenia poranne:
- "Klocki" - rodzic rozkłada po całej podłodze klocki (im więcej tym lepiej). Na sygnał rodzica dziecko jak najszybciej próbuje przenieść klocki w jedno wskazane miejsce. Rodzic może mierzyć czas stoperem.
- "Wiatraczki" - rodzic staje przed dzieckiem, które powtarza jego ruchy. Rodzic wykonuje obrót przez prawe ramię o 360 stopni, następnie przez lewe ramię o 180 stopni, itp.
Ćwiczenie powtarzamy 5 razy.

Pora na zajęcia
Dokończ zdanie: Dbać o środowisko to znaczy...

Smutny widok, spójrz na zdjęcie i powiedź co widzisz. Po której stronie (lewa czy prawa)
znajdują się piękne widoki.





"Jak pomóc naszej planecie?" - podaj jak najwięcej pomysłów, a potem narysuj swoje propozycje.
"Co by było, gdyby..."- postaraj się odpowiedzieć na wszystkie pytania:
1. Co by było, gdyby ludzie wyrzucali wszystkie śmieci na ulicę?
2. Co by było, gdyby zabrakło czystej wody do picia?
3. Co by było, gdyby dym tak zanieczyścił niebo, że nie dałoby się zobaczyć słońca?
4. Co by było, gdyby wycięto wszystkie drzewa?
5. Co by było, gdyby spłonęły wszystkie łąki?
6. Co by było, gdyby nie było zwierząt?

Zagrożone -rozmowa na temat zwierząt zagrożonych wyginięciem.
Zachęcam do obejrzenia dwóch prezentacji, spróbujcie odgadnąć jakie to zwierzęta

https://tuptuptup.org.pl/wp-content/uploads/2019/09/zwierz%C4%99ta-zagrozone-na-terenie-Polski.pdf

https://tuptuptup.org.pl/wp-content/uploads/2019/09/Pa%C5%BAdziernik-miesi%C4%85cem-zwierz%C4%85t-zwierz%C4%99ta-zagro%C5%BCone-wyginieciem_swiat.pdf

Dziś poznamy literkę Z,z
https://www.youtube.com/watch?v=skc_KAALq7k



5-latki
KP4.2a. Dziecko ma za zadanie znaleźć na ilustracji i pokolorować jak najwięcej obiektów, których nazwy zaczynają się na głoskę z;
Pokaz nowej litery drukowanej, analiza pokazywanej litery i jej elementów (W.12), wodzenie
palcem po małej i wielkiej literze drukowanej.
Poszukiwanie grafemu litery KP4.2b
KP4.2a – ćwiczenie doskonalące zdolności grafomotoryczne, percepcję wzrokową i słuchową.
KP4.2b – utrwalenie grafemu litery Z, doskonalenie percepcji słuchowej, koordynacji
wzrokowo–ruchowej, zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej
Praca z W.12 – ozdobienie szablonu litery dowolnym materiałem. 
Zabawa z W.20a – szukanie litery wśród innych liter.

4-latki: 
„Drzewo” – praca z KP2.27.

3-latki:



Do jutra!!!

Środa 29.04

Temat: Śmieci


Zaczynamy od gimnastyki przy rytmach muzyki


A teraz by lepiej zrozumieć o czym bedziemy dziś rozmawiać zapraszam na film
"Pan Sprzątalski"
https://www.youtube.com/watch?v=GwD5Pzc99Bs

poznaliście już trudny wyraz RECYKLING, poniżej jego znak

                                                 Co mówią symbole umieszczane na opakowaniach? - nanowosmieci.pl
Dziś Waszym zadaniem będzie pomóc rodzicom przy segregowaniu śmieci

Jak i dlaczego segregować śmieci?

 Zanim wyrzucisz POMYŚL
Plakaty - Jak długo rozkładają sie śmieci
5-latki
KP4.3a i b- znaczek recyklingu do rysowania po śladzie.
KP4.4a -  utrwalenie wiadomości na temat segregowania śmieci z wykorzystaniem 
KP4.4b - określenie, które odpady rozkładają się dłużej

4-latki
KP2.29 - pomogę Michałowi posegregować śmieci

3-latki:
Praca z KP2.21 – dzieci poprowadzą linię po właściwej drodze, a następnie umieszczają nalepki z kartonikami po sokach tam, gdzie powinny znaleźć się śmieci.

Dla wszystkich praca plastyczna
„Ekoludek” – praca plastyczno-techniczna z surowców wtórnych. Dzieci wykonują ekoludki z różnych dostępnych materiałów, np.: rolek po papierze toaletowym i ręcznikach papierowych, kolorowych gazet, pudełek po produktach spożywczych, włóczki, nakrętek plastikowych.
Czekam na zdjęcia z Waszymi pracami!!! 

A na koniec piosenka Ekokultura

Dla chętnych

Do jutra!!!

Czwartek 30.04

Temat: Smog - co to za stwór

Rytmiczna gimnastyka na początek
https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU

Pora na zajęcia
Zachęcam do obejrzenia Bajki „Trefliki” ,SMOG:

Zróbmy doświadczenie. Przygotuj dwie plastikowe butelki i miskę z wodą.Jedną butelkę napełnij wodą a drugą zostaw pustą. Pytamy  dziecko, co jest w butelkach. (Dziecko zapewne odpowiedzą, że w jednej jest woda, a druga jest pusta). Rodzić wyjaśnia, że druga butelka również jest pełna, i demonstrujemy kolejne doświadczenie: Zanurza drugą butelkę w misce z wodą i naciska jej ścianki. Wydobywają się bąbelki powietrza. Wtedy rodzic pyta się, co było w środku. Otóż w środku było POWIETRZE!!!

Przed Tobą kolejne doświadczenie, za chwilę dowiesz się, czy powietrze jest czyste? 
Udaj się z rodzicem do pomieszczenia w którym jest ciemno. Rodzic gasi światło a zapala małą latarkę. Dziecko obserwuje powietrze w snopie światła, próbują dostrzec drobinki zanieczyszczeń. Następnie dziecko wymienia źródła zanieczyszczeń,a rodzic zapisuje je na kartce.

ESPERE / ESPERE-ENC

Zapraszam do ułożenia puzzli

Wiatraczek - praca plastyczna instrukcja na filmie lub na zdjęciu wybierz, który wiatraczek chcesz zrobić
https://www.youtube.com/watch?v=xuz9EwXiu-o
lub


Zabawy oddechowe z wykorzystaniem wiatraczków - dziecko kładzie się na podłodze, podnosi wiatraczek na wysokość głowy i dmucha tak długo, aż rodzic policzy do 10. Ćwiczenie ma na celu wydłużenie wydechu.

A na podsumowanie tematu tygodnia piosenka "Świat w naszych rękach"i "Dbaj o ziemię"
https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE
https://www.youtube.com/watch?v=S-AdnBeh7W4

Do poniedziałku!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz