piątek, 17 kwietnia 2020

Praca rolnika (20-24.04)


Witamy Wszystkich bardzo serdecznie, w tym tygodniu przyjrzymy się pracy rolnika.

Poniedziałek 20.04.2020

                                                                 Temat: Na polu


Na początek gimnastyka, zachęcie do ćwiczeń wszystkich domowników

A teraz pora na zajęcia
Jak myślicie, na którym zdjęciu jest miasto, a na którym wieś?
Domyślam się, że to pytanie nie sprawiło Wam problemu :) 
To teraz powiedźcie się gdzie jest więcej sklepów?
I znów wszyscy dobrze opowiedzieli, brawo!
Postarajcie się  znaleźć jeszcze jakieś różnice między miastem a wsią.

Stare Miasto inne niż wszystkie w Polsce. Poznaj uroki Gdańska ...


 Skoro znacie już różnice między miastem a wsią to teraz wskażcie na obrazku gdzie jest słoma,  a gdzie siano. Czy widzicie różnice?
  











Słoma to łodygi i liście dojrzałych roślin uprawnych po wymłóceniu. Wykorzystuję się ją jako paszę i ściółkę dla zwierząt gospodarskich
Siano to skoszone przed dojrzałością trawy, rośliny motylkowe i inne a następnie wysuszone  w warunkach naturalnych. Wykorzystuje się jako paszę dla zwierząt np. koni, krów, królików, owiec kóz.

A teraz policzcie i liter jest w wyrazie SŁOMA a ile w wyrazie SIANO
Podzielcie wyrazy: słoma i siano na sylaby.


Praca plastyczna myszy z siana


Pochwalcie się swoimi pracami.
Zadania
5 latki 
praca z KP3.37a – poszerzanie wiedzy ogólnej, doskonalenie zdolności grafomotorycznych, budowanie wypowiedz,
praca z KP3.37b – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, spostrzegawczości, koordynacji wzrokowo-ruchowej, przeliczanie
4 latki
praca z KP 2.25 kształtowanie u dzieci odpowiedzialności za zwierzęta

Na koniec piosenka

Miłego dnia!!!


Wtorek 21.04.2020

Temat: Polne rośliny

Jak co dzień zaczniemy od gimnastyki, popatrz na obrazek poniżej, wybierz 4 ćwiczenia i wykonaj je z domownikami.
"Polne rośliny" - rozpoznawanie roślin zbożowych, okopowych, oleistych i włóknistych. 
Zapraszam do obejrzenia filmu
https://www.youtube.com/watch?v=25v7UhuUEx
Postaraj się wymienić rośliny jakie pojawiły się w filmie.

Popatrz na obrazek poniżej i odpowiedź na pytania:
Przekąska nie tylko do filmu. Robimy popcorn w domu - WP Kuchnia

1. Co widzisz na obrazku?
2. Kiedy najczęściej jesz popcorn?
3. Z czego się go wytwarza?
4. W jaki sposób robi się popcorn?
5. Jak inaczej wykorzystuje się kukurydzę? (zjadanie ugotowanych kolb, kukurydza           
    konserwowa,mąka kukurydziana)

"Kukurydza” – praca plastyczna. Dzieci starsze rysują same młodszym pomagają rodzice.
Dzieci rysują kolbę kukurydzy żółtym flamastrem. Zielonym flamastrem dorysowują łodygę i liście. Maczają paluszek w żółtej farbie, robią odciski, tworząc miejsce na ziarna kukurydzy. Wypełniają żółte pola prawdziwymi ziarnami kukurydzy


Starszaki II – Przedszkole nr 37 im.Juliana Tuwima w Rybniku

Zabawa manipulacyjna – oddzielenie ziaren kukurydzy od ziaren fasoli. 
Przygotuj: talerz, dwie miseczki, ziarna kukurydzy i fasoli (lub inne ziarna czy nasiona jakie posiadacie w domu) , Wysyp je na talerz a następnie do jednej miski wrzucaj kukurydzę, a do drugiej fasolę. W ten sposób poćwiczą Twoje paluszki.

Do jutra!!!

Środa 22.04.2020

Temat: Jak powstaje chleb?


Popatrz na obrazek poniżej, wybierz 4 ćwiczenia inne niż wczoraj i wykonaj je z domownikami.
Dzisiejsze zajęcia zaczniemy od udania się do kuchni i poszukania w niej różnych rodzajów pieczywa (pszenne, żytnie, razowe, bułka, rogal, bułka maślana, itp.) wraz z rodzicami połóż na talerzyku kawałki różnego rodzaju produktów piekarskich. Posmakuj pieczywo, określ jego smak, zapach i kolor.
Jak myślisz skąd się bierze chleb? Czy wszystkie rodzaje pieczywa są zrobione z mąki pszennej?
Z czego wytwarza się pieczywo? Jakie rodzaje maki jeszcze wyróżniamy? (np. ziemniaczana, żytnia, razowa, kukurydziana, jaglana, lniana, itd.)


Zapraszam na film od ziarenka do bochenka

Zabawa logopedyczna z kawałkiem chleba – usprawnianie aparatu mowy, poproś rodzica o kawałek chleba ze skórką. Pora na zabawę w przeżuwanie, mlaskanie, gryzienie skórki, oblizywanie się  😊

Dziś dowiedzieliście się jak powstaje chleb. Mam dla Was propozycję - upieczcie wraz z mamą, a może tatą lub babcią pyszny chlebek w domu. Koniecznie pomóżcie w przygotowywaniu ciasta na chleb i obserwujcie wypiek . Czekam na zdjęcia 😀

Zabawy kostkami – liczenie przez dziecko liczby wyrzuconych oczek na kostce, dodawanie, itp

5 latki
praca z KP3.38, doskonalenie sprawności manualnej i percepcji wzrokowej, dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych, budowanie wypowiedzi.
4 latki
praca z KP2.26
3 latki



Piosenka"Mało nas do pieczenia chleba"

Do jutra!!!

Czwartek 23.04.2020

Temat: Maszyny rolnicze

Dziś dla Was piosenka z pokazywaniem "Do góry i na dół" zaproście domowników do wspólnej zabawy.
https://www.youtube.com/watch?v=qLmQ4gylgXk

"Traktor jedzie w pole” – zabawa ruchowa. rodzic mówi: dziecko zamienia się w traktory. Traktor mogą się poruszać tylko po liniach oznaczonych taśmą na dywanie, podłodze.Traktory wyjeżdżają w pole. Dzieci naśladują odgłosy traktora.

Na początek zobaczcie na filmie jakie maszyny pomagają rolnikowi w pracy
https://www.youtube.com/watch?time_continue=17&v=FNvZVvk0eZE&feature=emb_title

Czy znacie maszyny  znajdujące się obrazkach? Poszukajcie gdzie jest siewnik, traktor, przyczepa,itp opowiedzcie rodzicom do czego służą, a może jakieś z nich znajdują się na Twoim podwórku?










5 latki 
praca z KP3.39a – rozróżnianie grafemów, ćwiczenie logicznego myślenia, doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych, przeliczanie
praca z KP3.39b – doskonalenie percepcji wzrokowej, zdolności grafomotorycznych i logicznego myślenia.
4 latki 
wycinają z gazet maszyny rolnicze  
3 latki
praca z KP2.20 rozwijanie motoryki małej, wdrażanie do estetycznego wykonania pracy.

"Maszyna przyszłości” – zabawa plastyczna, z dostępnych w domu materiałów takich jak kartoniki, plastikowe butelki, papier itp budujemy maszynę przyszłości, która pomoże rolnikowi w pracy. Jestem bardzo ciekawa Waszych prac!!!

Dla chętnych: pokoloruj wszystkie literki T,t




Na koniec piosenka,  śpiewy razem

Do jutra!!!

Piątek 24.04.2020

Temat: Produkty ekologiczne


A teraz zapraszam na film animowany skąd się biorą produkty ekologiczne

Czy wiecie, czym jest gospodarstwo ekologiczne? Rodzic tłumaczy dziecku czym charakteryzuje się gospodarstwo ekologiczne (np. zakaz używania chemicznych środków ochrony roślin, nawozów sztucznych, pasz przemysłowych, stymulatorów wzrostu, karmienie zwierząt paszą wyprodukowaną w tym gospodarstwie, używanie nawozów wytworzonych przez hodowane zwierzęta, konieczność zachowania różnorodności gatunków roślin i zwierząt).
Popatrz na symbol żywności ekologicznej, omów go, przelicz gwiazdki


Jak rozpoznać żywność ekologiczną? Oznakowanie | BioKurier.pl
Zbieranie ziaren - zabawa ruchowa. Opiekun rozsypuje na podłodze ziarna słonecznika i daje dziecku kubeczek. Dziecko biega z kubeczkiem, gdy opiekun podnosi karteczkę z daną liczbą
( 1-10 ). Zadaniem dziecka jest zebrać do kubeczka taką liczbę ziarenek, jaka jest widoczna na planszy.

Słoneczniki” – zabawa plastyczna.
Wersja 1.
Dziecko wycinają płatki z żółtego papieru i naklejają je na białe plastikowe talerzyki jednorazowe.
W środku przykleja ziarna słonecznika. Całość przyklejają do kartki technicznej. Wycinają łodygę i liście i doklejają te elementy do słonecznika.
Wersja 2
Dziecko maluje żółtą farbą papierowy talerzy po wyschnięciu farby nacina wokół talerza, środek smaruje klejem i przykleja słonecznik
Wersja 3
Maluje farbami

Słoneczniki- pomysły na prace plastyczne - KreatywnaDzungla.pl

Polubisz plastykę: Galeria prac

5 latki
Praca z KP3.40 – doskonalenie percepcji wzrokowej i sprawności manualnej

Do poniedziałku!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz