Witamy Wszystkich bardzo serdecznie, w tym tygodniu przyjrzymy się pracy rolnika.
Poniedziałek 20.04.2020
Temat: Na polu
Na początek gimnastyka, zachęcie do ćwiczeń wszystkich domowników
A teraz pora na zajęcia
Jak myślicie, na którym zdjęciu jest miasto, a na którym wieś?
Domyślam się, że to pytanie nie sprawiło Wam problemu :)
To teraz powiedźcie się gdzie jest więcej sklepów?
I znów wszyscy dobrze opowiedzieli, brawo!
Skoro znacie już różnice między miastem a wsią to teraz wskażcie na obrazku gdzie jest słoma, a gdzie siano. Czy widzicie różnice?
Słoma to łodygi i liście dojrzałych roślin uprawnych po wymłóceniu. Wykorzystuję się ją jako paszę i ściółkę dla zwierząt gospodarskich
Siano to skoszone przed dojrzałością trawy, rośliny motylkowe i inne a następnie wysuszone w warunkach naturalnych. Wykorzystuje się jako paszę dla zwierząt np. koni, krów, królików, owiec kóz.
A teraz policzcie i liter jest w wyrazie SŁOMA a ile w wyrazie SIANO
Podzielcie wyrazy: słoma i siano na sylaby.
Pochwalcie się swoimi pracami.
Zadania
5 latki
praca z KP3.37a – poszerzanie wiedzy ogólnej, doskonalenie zdolności grafomotorycznych, budowanie wypowiedz,
praca z KP3.37b – doskonalenie zdolności grafomotorycznych, spostrzegawczości, koordynacji wzrokowo-ruchowej, przeliczanie
4 latki
praca z KP 2.25 kształtowanie u dzieci odpowiedzialności za zwierzęta
Na koniec piosenka
Miłego dnia!!!
Wtorek 21.04.2020
Temat: Polne rośliny
Jak co dzień zaczniemy od gimnastyki, popatrz na obrazek poniżej, wybierz 4 ćwiczenia i wykonaj je z domownikami.
"Polne rośliny" - rozpoznawanie roślin zbożowych, okopowych, oleistych i włóknistych.
Zapraszam do obejrzenia filmu
https://www.youtube.com/watch?v=25v7UhuUEx
Postaraj się wymienić rośliny jakie pojawiły się w filmie.
Postaraj się wymienić rośliny jakie pojawiły się w filmie.
Popatrz na obrazek poniżej i odpowiedź na pytania:
1. Co widzisz na obrazku?
2. Kiedy najczęściej jesz popcorn?
3. Z czego się go wytwarza?
4. W jaki sposób robi się popcorn?
5. Jak inaczej wykorzystuje się kukurydzę? (zjadanie ugotowanych kolb, kukurydza
konserwowa,mąka kukurydziana)
"Kukurydza” – praca plastyczna. Dzieci starsze rysują same młodszym pomagają rodzice.
Dzieci rysują kolbę kukurydzy żółtym flamastrem. Zielonym flamastrem dorysowują łodygę i liście. Maczają paluszek w żółtej farbie, robią odciski, tworząc miejsce na ziarna kukurydzy. Wypełniają żółte pola prawdziwymi ziarnami kukurydzy
Zabawa manipulacyjna – oddzielenie ziaren kukurydzy od ziaren fasoli.
Przygotuj: talerz, dwie miseczki, ziarna kukurydzy i fasoli (lub inne ziarna czy nasiona jakie posiadacie w domu) , Wysyp je na talerz a następnie do jednej miski wrzucaj kukurydzę, a do drugiej fasolę. W ten sposób poćwiczą Twoje paluszki.
Do jutra!!!
Środa 22.04.2020
Temat: Jak powstaje chleb?
Popatrz na obrazek poniżej, wybierz 4 ćwiczenia inne niż wczoraj i wykonaj je z domownikami.
Dzisiejsze zajęcia zaczniemy od udania się do kuchni i poszukania w niej różnych rodzajów pieczywa (pszenne, żytnie, razowe, bułka, rogal, bułka maślana, itp.) wraz z rodzicami połóż na talerzyku kawałki różnego rodzaju produktów piekarskich. Posmakuj pieczywo, określ jego smak, zapach i kolor.
Jak myślisz skąd się bierze chleb? Czy wszystkie rodzaje pieczywa są zrobione z mąki pszennej?
Z czego wytwarza się pieczywo? Jakie rodzaje maki jeszcze wyróżniamy? (np. ziemniaczana, żytnia, razowa, kukurydziana, jaglana, lniana, itd.)
Zapraszam na film od ziarenka do bochenka
Zabawa logopedyczna z kawałkiem chleba – usprawnianie aparatu mowy, poproś rodzica o kawałek chleba ze skórką. Pora na zabawę w przeżuwanie, mlaskanie, gryzienie skórki, oblizywanie się 😊
Dziś dowiedzieliście się jak powstaje chleb. Mam dla Was propozycję - upieczcie wraz z mamą, a może tatą lub babcią pyszny chlebek w domu. Koniecznie pomóżcie w przygotowywaniu ciasta na chleb i obserwujcie wypiek . Czekam na zdjęcia 😀
Zabawy kostkami – liczenie przez dziecko liczby wyrzuconych oczek na kostce, dodawanie, itp
5 latki
praca z KP3.38, doskonalenie sprawności manualnej i percepcji wzrokowej, dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych, budowanie wypowiedzi.
4 latki
praca z KP2.26
3 latki
Piosenka"Mało nas do pieczenia chleba"
Do jutra!!!
Czwartek 23.04.2020
Temat: Maszyny rolnicze
Dziś dla Was piosenka z pokazywaniem "Do góry i na dół" zaproście domowników do wspólnej zabawy.
https://www.youtube.com/watch?v=qLmQ4gylgXk
"Traktor jedzie w pole” – zabawa ruchowa. rodzic mówi: dziecko zamienia się w traktory. Traktor mogą się poruszać tylko po liniach oznaczonych taśmą na dywanie, podłodze.Traktory wyjeżdżają w pole. Dzieci naśladują odgłosy traktora.
"Traktor jedzie w pole” – zabawa ruchowa. rodzic mówi: dziecko zamienia się w traktory. Traktor mogą się poruszać tylko po liniach oznaczonych taśmą na dywanie, podłodze.Traktory wyjeżdżają w pole. Dzieci naśladują odgłosy traktora.
Na początek zobaczcie na filmie jakie maszyny pomagają rolnikowi w pracy
https://www.youtube.com/watch?time_continue=17&v=FNvZVvk0eZE&feature=emb_title
Czy znacie maszyny znajdujące się obrazkach? Poszukajcie gdzie jest siewnik, traktor, przyczepa,itp opowiedzcie rodzicom do czego służą, a może jakieś z nich znajdują się na Twoim podwórku?
Czy znacie maszyny znajdujące się obrazkach? Poszukajcie gdzie jest siewnik, traktor, przyczepa,itp opowiedzcie rodzicom do czego służą, a może jakieś z nich znajdują się na Twoim podwórku?








5 latki
praca z KP3.39a – rozróżnianie grafemów, ćwiczenie logicznego myślenia, doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych, przeliczanie
praca z KP3.39b – doskonalenie percepcji wzrokowej, zdolności grafomotorycznych i logicznego myślenia.
4 latki
wycinają z gazet maszyny rolnicze
3 latki
praca z KP2.20 rozwijanie motoryki małej, wdrażanie do estetycznego wykonania pracy.
"Maszyna przyszłości” – zabawa plastyczna, z dostępnych w domu materiałów takich jak kartoniki, plastikowe butelki, papier itp budujemy maszynę przyszłości, która pomoże rolnikowi w pracy. Jestem bardzo ciekawa Waszych prac!!!
Dla chętnych: pokoloruj wszystkie literki T,t
Na koniec piosenka, śpiewy razem
Dla chętnych: pokoloruj wszystkie literki T,t
Na koniec piosenka, śpiewy razem
Do jutra!!!
Piątek 24.04.2020
Zbieranie ziaren - zabawa ruchowa. Opiekun rozsypuje na podłodze ziarna słonecznika i daje dziecku kubeczek. Dziecko biega z kubeczkiem, gdy opiekun podnosi karteczkę z daną liczbą
( 1-10 ). Zadaniem dziecka jest zebrać do kubeczka taką liczbę ziarenek, jaka jest widoczna na planszy.
Piątek 24.04.2020
Temat: Produkty ekologiczne
A teraz zapraszam na film animowany skąd się biorą produkty ekologiczne
Czy wiecie, czym jest gospodarstwo ekologiczne? Rodzic tłumaczy dziecku czym charakteryzuje się gospodarstwo ekologiczne (np. zakaz używania chemicznych środków ochrony roślin, nawozów sztucznych, pasz przemysłowych, stymulatorów wzrostu, karmienie zwierząt paszą wyprodukowaną w tym gospodarstwie, używanie nawozów wytworzonych przez hodowane zwierzęta, konieczność zachowania różnorodności gatunków roślin i zwierząt).
Popatrz na symbol żywności ekologicznej, omów go, przelicz gwiazdki

( 1-10 ). Zadaniem dziecka jest zebrać do kubeczka taką liczbę ziarenek, jaka jest widoczna na planszy.
Słoneczniki” – zabawa plastyczna.
Wersja 1.
Dziecko wycinają płatki z żółtego papieru i naklejają je na białe plastikowe talerzyki jednorazowe.
W środku przykleja ziarna słonecznika. Całość przyklejają do kartki technicznej. Wycinają łodygę i liście i doklejają te elementy do słonecznika.
Wersja 2
Dziecko maluje żółtą farbą papierowy talerzy po wyschnięciu farby nacina wokół talerza, środek smaruje klejem i przykleja słonecznik
Wersja 3

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz