piątek, 10 kwietnia 2020

ZADANIA NA NOWY TYDZIEŃ DLA MINIONKÓW (14-17 kwietnia)

WTOREK, 14.04.2020

Tematyka tygodnia: Zwierzęta na wiejskim podwórku.

Temat dnia: W gospodarstwie.

Witam Was kochani i całe Wasze rodziny w pierwszym poświątecznym dniu. Mam nadzieję, że dobrze wypoczęliście podczas tych pięknych, rodzinnych świąt i z ochotą podejmiecie się wykonania zadań w bieżącym tygodniu.

Na rozgrzewkę, zapraszam Was do wykonania tańca "Kaczuszki".

Ta radosna gimnastyka miała wprowadzić Was w temat dzisiejszych zajęć. Jest nią gospodarstwo wiejskie. 


Obejrzyjcie uważnie ilustrację przedstawiającą gospodarstwo. Nazwijcie wszystkie zwierzęta dorosłe i ich młode (np. koń i źrebię, kaczka i kaczęta...). Jeżeli nie pamiętacie wszystkich nazw, poproście rodziców o pomoc.

Odszukajcie na ilustracji kota i psa. Jak doskonale wiecie, te zwierzęta mają łapy.


Dzisiaj poznamy literę Ł,ł. Proszę aby dzieci 6 letnie otworzyły książkę na str. 35. 


Przyjrzyjcie się uważnie, jak wygląda drukowana litera Ł, ł  i jak należy ją pisać. Przeczytajcie wyraz łapa, policzcie ile ma głosek (liter). Podzielcie, klaszcząc w dłonie, wyraz łapa na sylaby.

Proszę dzieci 6 letnie o wykonanie zadań w książce "Plac zabaw"3, na str. 35a, b (przód i tył kartki).

Dzieci 5 letnie proszę o otwarcie książek "Plac zabaw"3 i wykonanie ćwiczeń na str. 29 i 30a, b (przód i tył kartki). 

Na wiejskim podwórku zawsze jest gwarno i słychać różne odgłosy zwierząt. 
Zróbmy sobie gimnastykę buzi i języka, śpiewając piosenkę "Stary Donald farmę miał"

Proszę 6 latki, aby otworzyły swoje piękne książki "Księga zabaw z literami" na str. 58-59.
Obejrzyjcie uważnie ilustracje. Nazwijcie znajdujące się na nich zwierzęta. A może wiecie, jak nazywają się pomieszczenia gospodarskie, w których mieszkają (stajnia, owczarnia, obora, chlew, kurnik)?
Spróbujcie przeczytać słowa i zdania znajdujące się na str. 59. Poproście rodziców o pomoc. 

Dzieci 5 letnie proszę aby także obejrzały ilustracje zwierząt  gospodarskich w swojej "Księdze zabaw z obrazkami".

Zapraszamy Was teraz do zabaw plastycznych z wierszykami.

Przypomnijcie sobie odgłosy wiejskiego podwórka: muuu, bee, gę gę gę, miau, ihaha, chruum, gul gul.
Wybierzcie sobie kolorowankę i pokolorujcie zgodnie ze wzorem.








Dziękujemy Wam za pilną pracę. 

Wasze panie z przedszkola;
Elżbieta Szkudlarek
Milena Gaedig
Monika Bazela



ŚRODA, 15.04.2020

Temat: Domy zwierząt

Drogie dzieci;
Poranną gimnastykę zrobimy dzisiaj naśladując kurczęta. Zapraszam do tańca przy utworze muzycznym "Taniec kurcząt w skorupkach"
https://www.youtube.com/watch?v=_tIGCNJWqVw

A teraz pogimnastykujmy naszą buzię i język. Zapraszam do wykonywania ćwiczeń proponowanych na filmie "Gimnastyka buzi i języka":
https://www.youtube.com/watch?v=j7uD-vnth0Q

Jako starszaki, dobrze wiecie o tym, że każde zwierzątko ma swój dom. Rozmawialiśmy już o dziuplach, norkach, gawrach, gniazdach, w których żyją np. zwierzęta leśne. Dzisiaj przypominamy sobie nazwy domów zwierząt hodowlanych, czyli takich, które możemy spotkać w gospodarstwie. Zapraszamy na film "Gdzie ja mieszkam?"
https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA
Przypomnieliście sobie? Teraz na pewno bez trudu wykonacie zadania w swoich książkach "Plac zabaw"3. 
Proszę, aby dzieci 6 letnie wykonały ćwiczenia ze str. 36a, b (przód i tył kartki). Dzieci 5 letnie, proszę o wykonanie ćwiczenia ze str. 28. 

Słyszeliście już takie powiedzenie: "Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej" ?
O tym, że dom musi być dostosowany do  potrzeb jego mieszkańców, w zabawny sposób upewniła nas pani Agnieszka Frączek w wierszu "W domu najlepiej".

Dorsz Dionizy, jak bociany,
chciał mieć gniazdo pod chmurami,
lecz, gdy znalazł się na dachu, 
zaraz drapnął w dół ze strachu.

Ślimak Dyzio chciał się ukryć, 
hen, na drzewie, w dudka dziupli,
a ów dudek, z marnym skutkiem
wtykał czubek w kundla budkę...

Pies się do muszelki wciskał, 
ale zmieścił tam ćwierć pyska.
Dzik w pośpiechu siadł na grzędzie
- spadał z niej dwa razy prędzej.

Pomyśleli... podumali...
i do domów się udali.

Porozmawiajcie z rodzicami o tym, co niemądrego a zarazem zabawnego, robiły zwierzęta przedstawione w wierszu. Pomyślcie dlaczego te zwierzęta wróciły do swoich domów.

Proponujemy Wam dzisiaj zabawę pt. "Pary zwierząt".
Do Waszego domowego przedszkola przesyłamy plansze przedstawiające ilustracje zwierząt hodowlanych i ich cienie. Po rozcięciu plansz (po przerywanej linii) otrzymacie karty, które możecie dobierać parami: ilustracja zwierzęcia i jego cień. Miłej zabawy!









ZABAWA PLASTYCZNA

Pokolorujcie lub pomalujcie obrazek farbami.




Na pożegnanie, zaśpiewajmy znaną już Wam piosenkę "Stary Donald farmę miał"
https://www.youtube.com/watch?v=XQRHDliey4c

Do jutra dzieci;
Wasze panie z przedszkola


CZWARTEK, 16.04.2020

Temat: Ale jaja!

Na powitanie, przypomnijmy sobie odgłosy wiejskiego podwórka, śpiewając piosenkę "Stary Donald farmę miał"
https://www.youtube.com/watch?v=XQRHDliey4c

A teraz zapraszam Was na gimnastykę buzi i języka. Wykonaj ćwiczenia zgodnie z instrukcją.

Wczoraj poznaliśmy domy zwierząt hodowlanych. Dzisiaj zapraszam Was do jednego z nich, do kurnika. Przedstawiam Wam kurzą rodzinę:




Każdy z Was wie, że ptaki wykluwają się z jajek. Kura to też ptak. Obejrzyjcie historyjkę obrazkową o tym, skąd się wzięło kurczątko.







A teraz posłuchajmy piosenki "Gdacze kura: ko ko ko". 

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY



Zapamiętajcie dzieci, że ptaki na wiejskim podwórku, to nie tylko kury, ale także kaczki, gęsi, perliczki, indyki. One także znoszą jajka. 

Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie opowiadania pt. "Najpiękniejsze"
https://www.youtube.com/watch?v=9fP49Eurfd4

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania

  1. O jakich kurczakach marzyły kury?
  2. Co kury zrobiły z jajkami?
  3. Jakiego koloru były małe kurczaczki?
Otwórzcie teraz książki "Plac zabaw"3. 
Dzieci 6 letnie proszę o zrobienie ćwiczeń na str. 37a,b (przód i tył kartki)
Dzieci 5 letnie proszę o zrobienie ćwiczeń na str. 31a,b (przód i tył kartki)

Ptasie jajka mogą być różnej wielkości i koloru, w zależności od tego, jaki ptak je zniósł. Obejrzyjcie zdjęcia.








Jajka używa się do przygotowywania różnych potraw. Są one w ciastach, makaronach, kluskach, naleśnikach, sałatkach. Lubimy je jeść ugotowane lub usmażone. Z surowych jajek robi się lubiany przez wszystkich słodki kogel-mogel. Poproście rodziców, może zrobicie dzisiaj wspólnie, ten smakołyk.







Uporządkujcie historyjkę obrazkową. Wpiszcie w okienka odpowiednie liczby.




ZABAWA PLASTYCZNA

Zapraszam Was do zrobienia kurzej rodziny techniką origami; Powodzenia!





Pokoloruj obrazek lub wyklej go plasteliną.


Do następnego spotkania;
panie z przedszkola


PIĄTEK, 17.04.2020

Temat: Skąd się bierze ser?

Witajcie;
Na dobry początek dnia, zaśpiewajmy sobie wesołą piosenkę, zachęcającą do picia mleka:
https://www.youtube.com/watch?v=E6XcmxMdIEc

Na dzisiejszych zajęciach będziemy rozmawiać o produktach, które otrzymujemy z mleka. Posłuchajcie  wiersza. Starajcie się zapamiętać jak najwięcej nazw mlecznych produktów.

Przetwory z mleka
(Bożena Forma)

Na zakupy wyruszamy,
dużą torbę zabieramy. 
 Trzeba kupić serek biały
i ser żółty w dziury cały. 
Smaczny jogurt waniliowy, 
naturalny, truskawkowy.

I koniecznie też maślankę, 
ser topiony i śmietankę.
Różne są przetwory z mleka, 
zatem niechaj nikt nie zwleka.
Dnia każdego - to zasada
coś z nabiału niechaj zjada.

Obejrzyjcie uważnie zdjęcia i odszukajcie na nich produkty, o których była mowa w wierszu (ser biały, ser żółty, jogurt, maślanka, ser topiony, śmietanka). Może potraficie nazwać pozostałe produkty?










Jako starszaki, doskonale wiecie, że produkty mleczne kupujemy w sklepie. Jest ich tam bardzo dużo i każdy może wybrać dla siebie coś smacznego. Dzieci powinny jeść je codziennie, bo dobrze wpływają na ich rozwój. 

Poznamy dzisiaj tajemnicę produkcji sera. Zapraszam Was na film pt. "w krainie sera - czyli jak powstają sery?"
https://www.youtube.com/watch?v=adyD07I9shY

Zapamiętajcie, że sery są produkowane nie tylko z mleka krowiego, ale także z owczego i koziego. 

Otwórzcie teraz książki "Plac zabaw"3. 
Dzieci 6 letnie, proszę o wykonanie ćwiczeń ze str. 38a,b (przód i tył kartki) i 39a,b (przód i tył kartki).
Dzieci 5 letnie, proszę o wykonanie ćwiczenia ze str. 33.

PRACA PLASTYCZNA

Spróbujcie ulepić z plasteliny kozę, krowę albo owcę. 

Możecie także zrobić makietę wiejskiego podwórza. Wytnijcie szablony zwierząt, złóżcie je i sklejcie. Następnie przyklejcie na kartce w sposób zaprezentowany na zdjęciu. 
Miłej zabawy!





Czekam na zdjęcia Waszych prac.


Wasze nauczycielki z przedszkola;
Elżbieta Szkudlarek
Milena Gaedig
Monika Bazela



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz