piątek, 17 kwietnia 2020

ZADANIA NA NOWY TYDZIEŃ DLA MINIONKÓW (20-24 kwietnia)

Tematyka tygodnia: Praca rolnika


PONIEDZIAŁEK 20.04.2020 

Temat:  Dzień w gospodarstwie.


Witam Was serdecznie, zapraszam na gimnastykę poranną:

Dzisiaj będziemy rozmawiać o tym, co rolnik musi każdego dnia zrobić w swoim gospodarstwie. Codziennie musi zadbać o swoje zwierzęta. Wszystkie musi nakarmić, napoić, zadbać o czystość zwierząt i pomieszczeń, w których przebywają. Jak zapewne pamiętacie, krowy, kozy, owce, muszą być wydojone, a od ptactwa domowego trzeba pozbierać jajka.
Przypomnijmy sobie, jakie odgłosy zwierząt słychać w gospodarstwie. 

Przypomnieliście sobie odgłosy? 
Zapraszam Was do uporządkowania podpisów pod obrazkami. Odczytajcie głośno odgłosy zwierząt.




Proszę, otwórzcie swoje książki "Plac zabaw"3. 
Dzieci 6 letnie proszę o wykonanie ćwiczeń ze str 44a,b (przód i tył kartki) i 48a (przód kartki)
Dzieci 5 letnie, proszę o wykonanie ćwiczeń ze str. 37a,b(przód i tył kartki)

Zapraszam Was do wysłuchania wiersza Barbary Kosowskiej "Rozmowy zwierząt"

Muu, muu, muu, tak krowa muczy.
Kto cię, krowo, tak nauczył?
Nikt nie uczył mnie muczenia,
Mówię muu od urodzenia.
A ponadto daję słowo,
Jestem bardzo mleczną krową.

Baran do owcy mówi: beee
Czego baran od niej chce?
Powiedz, owco ma kochana,
Ile mleka dałaś z rana?
Dałam dzisiaj dużo mleka,
Teraz na mnie fryzjer czeka.

Kukuryku, kukuryku
Co się dzieje w tym kurniku?
Kura jaja wysiaduje,
Kogut z dumą spaceruje,
Bo za chwilę już na świecie
Ma pojawić się ich dziecię.

Źrebię w stajni mamy szuka,
Rży, kopytkiem w ziemię stuka.
Gdzie ta mama się podziała?
Pewnie z tatą w świat pognała.
Klacz i ogier wnet wrócili,
Na wyścigach konnych byli.

Tak zwierzęta rozmawiają,
One też swój język mają.
To jest język zagrodowy
Kury, owcy czy też krowy.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
  1. Jakie zwierzęta występowały w wierszu?
  2. O czym rozmawiały zwierzęta?
  3. Czy zwierzęta rzeczywiście mogą ze sobą rozmawiać?
  4. Do czego służą wydawane przez nie odgłosy? (sygnalizują że są głodne, że się czegoś boją, że je coś boli ...)
Do Waszego domowego przedszkola przesyłamy Wam dzisiaj plansze do globalnego czytania. Spróbujcie przeczytać wyrazy. Jeżeli coś Wam sprawi kłopot, poproście rodziców o pomoc.


Przypominam dzieciom 6 letnim, aby korzystały ze swojej książki "Plac zabaw. Kropki, kreski i litery", samodzielnie wybierając zadania do utrwalenia swoich wiadomości i umiejętności. 

PRACA PLASTYCZNA

Możecie zrobić, techniką origami, krówkę.



Zachęcam Was także do namalowania farbami lub narysowania kredkami wiejskiego podwórka, pełnego zwierząt hodowlanych. 

Pozdrawiamy serdecznie;
Panie z przedszkola:
Elżbieta Szkudlarek
Milena Gaedig
Monika Bazela




WTOREK, 21.04.2020

Temat: Na polu

Witajcie, przypomnijmy sobie przedszkolną zabawę "Rolnik sam w dolinie". Zaśpiewajmy razem.

Jak dobrze wiecie, praca rolnika jest związana nie tylko z hodowlą zwierząt, ale także z uprawą roślin na polach. Wiecie doskonale, że roślinki do życia potrzebują ziemi, wody, słońca i świeżego powietrza. 
Poobserwujmy dzisiaj "Jak rosną rośliny?" Zapraszam na film

Aby rolnik mógł z pola zebrać np. kapustę, buraki, ogórki, żyto, musi odpowiednio uprawić ziemię, wysiać w nią nasiona, pielęgnować rośliny. Dopiero, gdy rośliny urosną i dojrzeją, może zbierać ze swoich pól plony. 
O tych czynnościach wykonywanych przez rolnika, pan Ludwik Wiszniewski napisał wiersz "Wspólna praca". Posłuchajcie.

Kwaknął kaczor                     Na podwórku
raz i drugi:                              kogut pieje:
- Na podwórku                       - Już gospodarz
widzę pługi ...                         w polu sieje ...
Kwa, kwa!                               Ko, ko!

Wróbel siedzi                          Na topoli
na stodole:                              kraczą wrony:
- Już gospodarz                      - Już koniki
jedzie w pole ...                       ciągną brony ...
Ćwir, ćwir!                                Kra, kra!

Zając przysiadł                        Teraz krzyczą
na ugorze:                               wszyscy razem:
- Już gospodarz                       - Oraliśmy
w polu orze ...                          z gospodarzem ...
Hop, hop!                                 Hej, hej!

Otwórzcie teraz książki "Plac zabaw"3. 
Dzieci 6 letnie, proszę o wykonanie ćwiczeń ze str. 45a,b (przód i tył kartki).

Zakładamy uprawę szczypiorku.

Poproście rodziców o doniczkę z ziemią i kilka cebulek. Może i Wam uda się wyhodować szczypiorek. Będzie super dodatek do kanapek. Na filmie macie instrukcję, jak to zrobić. Obejrzyjcie go.

Powodzenia!

Do Waszego domowego przedszkola przesyłamy Wam dzisiaj puzzle "Sylabowe warzywa". Odczytajcie nazwy warzyw. Możecie plansze pociąć zgodnie z popielatą linią, uzyskacie wtedy puzzle do zabawy.







PRACA PLASTYCZNA

Zapraszam Was do ulepienia z plasteliny Waszych ulubionych warzyw, możecie je także narysować kredkami.
Kto ma ochotę, może pokolorować obrazki:











Powodzenia!
Wasze panie z przedszkola.



ŚRODA, 22.04.2020

Temat: Wiejskie produkty.

Na powitanie zaśpiewajmy wesołą piosenkę "Jarzynowa gimnastyka".
https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

Wiecie już z poprzednich zajęć, że rolnicy są producentami żywności. Dzięki ich pracy możemy w sklepach kupić różne produkty:


MLEKO I PRZETWORY MLECZNE



MIĘSO


WĘDLINY


JAJKA


WARZYWA 


OWOCE



Dzięki temu, że rolnicy hodują owce, mamy także wełnę na ciepłe czapki i swetry.



Hodowcy gęsi dostarczają także gęsiego puchu - delikatnego pierza, z którego robi się miękkie i ciepłe kołdry, poduszki i kurtki.




Otwórzcie teraz książki "Plac zabaw"3.
Dzieci 6 letnie, proszę o wykonanie ćwiczeń ze str. 46a,b (przód i tył kartki). 
Dzieci 5 letnie, proszę o wykonanie ćwiczeń ze str. 38

ZABAWA PLASTYCZNA

Wyklejcie owcę kawałkami wełny lub kuleczkami waty, bibuły.



Możecie także pokolorować obrazek z owcą i jagniątkiem


Miłej pracy;
Nauczycielki przedszkola.


CZWARTEK, 23.04.2020

Temat: Maszyny rolnicze.

Dzień dobry;
Przypomnijmy sobie dni tygodnia, słuchając piosenki "W poniedziałek rano"

Rolnicy uprawiają różne zboża: pszenicę, żyto, owies, jęczmień. Ze zbóż, po zmieleniu, otrzymujemy kasze i mąki. Z mąki można upiec różne odmiany pieczywa: chleby, bułki, ciastka. Z mąki można też zrobić makarony.
Zapraszam Was teraz na film "Od ziarenka do bochenka"

Proszę, aby 6 latki otworzyły książki "Księga zabaw z literami" na str. 62. Obejrzyjcie uważnie zdjęcia kłosów zbóż: pszenicy, żyta, owsa, jęczmienia.  Obejrzyjcie także pieczywo, które z nich powstało.
Na zdjęciach macie także zadowolonych ze swojej pracy rolnika i piekarza. Ich praca jest potrzebna wszystkim ludziom.
Postarajcie się przeczytać zdania znajdujące się na str. 63. 

Otwórzcie teraz książki "Plac zabaw"3 i wykonajcie ćwiczenie ze str. 47a (przód kartki).

Dzieci 5 letnie, proszę o wykonanie zadań ze str. 39a,b
Zapraszam Was także do częstego oglądania Waszej "Księgi zabaw".

Rolnicy do swojej pracy używają różnych narzędzi oraz maszyn. Czy wiecie do czego służą te maszyny? Porozmawiajcie o nich z rodzicami.








ZABAWY PLASTYCZNE

Kolorowanki - maszyny rolnicze.




Powodzenia!
Wasze panie z przedszkola.



PIĄTEK, 24.04.2020

Temat: Cztery pory roku w gospodarstwie.



Na powitanie posłuchajmy piosenki "Cztery pory roku". 

Tematem zajęć w tym tygodniu była praca rolnika. Prace wykonywane na polu są bardzo uzależnione od pory roku. Inne obowiązki i prace do wykonania ma rolnik wiosną, inne latem, jeszcze inne jesienią czy zimą. Musi przecież w odpowiednim czasie uprawić pole, wysiać nasiona, pielęgnować rośliny, zebrać je z pól, oczyścić pole i przygotować pod następne uprawy. 

Pięknie o porach roku napisała pani Hanna Zdzitowiecka. Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie wiersza "Od wiosny do wiosny"

Zapamiętaliście jakie prace wykonuje się w polu i ogrodzie wiosną, latem, jesienią, a jakie zimą?
Porozmawiajcie o tym ze swoimi rodzicami lub dziadkami.

Na obrazkach macie zilustrowane te same miejsca, tylko w różnych porach roku. Opowiedzcie, jakie widzicie różnice.

POLE

WINNICA

WIOSKA

DRZEWO

Jak zapewne pamiętacie, każda pora roku wymaga, aby się odpowiednio ubrać. Rozpoznajecie na jaką porę roku te piękne ubranka?

Wasze zabawy też są uzależnione od pory roku.
Opowiedzcie, co dzieci robią na przedstawionych ilustracjach i jaka to pora roku.


Otwórzcie teraz proszę, książki "Plac zabaw"3.
Dzieci 6 letnie, proszę o wykonanie ćwiczeń ze str. 47b (tył kartki) i 48b (tył kartki).
Dzieci 5 letnie, proszę o wykonanie ćwiczeń ze str. 40

Zapraszam Was teraz na film "Zdrojek i pory roku".

Do Waszego domowego przedszkola przekazujemy dziś plansze do utrwalania znajomości nazw pór roku i miesięcy.



PRACA PLASTYCZNA

Namalujcie farbami obecną porę roku - wiosnę.


Pozdrawiamy Was i Wasze rodziny, życzymy dużo zdrowia, radości i cierpliwości w pokonywaniu trudów dnia codziennego;
Panie z przedszkola:
Elżbieta Szkudlarek
Monika Bazela
Milena Gaedig

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz