wtorek, 24 marca 2020

Cebule i cebulki (środa 25.03)

 Witam Wszystkich bardzo serdecznie, temat dzisiejszych zajęć to CEBULE I CEBULKI

 Ciekawa jestem jak Wasze domowe hodowle szczypiorku... można się chwalić na grupie :)

1,2,3 zaczynamy...

Mała gimnastyka ciała:
https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

a teraz porusz umysł

Poniżej kilka zdjęć

Zdjęcie produktu Czosnek BIO 1 szt. (świeży)Znalezione obrazy dla zapytania cebulaZnalezione obrazy dla zapytania: cebula czerwona
    czosnek                                          cebula                                        cebula czerwona

Znalezione obrazy dla zapytania: cebula dymka
                    cebula dymka

Są to WARZYWA CEBULOWE 

1. Dziecko szuka różnic i podobieństw między warzywami.
2. Jeśli jest możliwość określają ich cech charakterystyczne jak smak i zapach.
3. Dziecko odpowiada na pytanie do czego można wykorzystać czosnek i cebulę?
4.Lecznicze właściwości:
  Czosnek - działa przeciwbakteryjnie, przeciwwirusowo, przeciwgrzybiczo, antymiażdżycowo, przeciwalrgicznie, przeciwnowotworowo. Pomaga utrzymać równowagę mikrobiologiczną jelit.
Spowalnia procesy starzenia oraz poprawia funkcjonowanie mózgu. Czosnek to bogactwo potasu, wapnia oraz magnezu. Najcenniejszym składnikiem są olejki eteryczne, które zawierają siarczki i allicynę.
 Cebula - działa bakteriobójczo, grzybobójczo, odkażająco, zapobiega zakrzepom, nadciśnieniu. Jest źródłem: potasu, fosforu, cynku, krzemu oraz witaminy C. Syrop z cebuli to sprawdzony sposób na kaszel zaś wąchanie cebuli odkaża nos podczas kataru, zaś współczesna fitoterapia poleca przyłożenie na 10-15 min plastra cebuli w miejscu po ukąszeniu owada - osa, komar, pszczoła.

C jak cebula 
5 latki KP 3.22– doskonalenie spostrzegawczości, utrwalenie grafemów, doskonalenie zdolności grafomotorycznych, percepcji wzrokowej i słuchowej, ćwiczenie logicznego myślenia

Postarajcie się podać jeszcze inne wyrazy na literę C

3 latki KP2.12 – ćwiczenie spostrzegawczości połączone z pracą plastyczną. Dbanie o bezpieczeństwo podczas posługiwania się nożyczkami.

Dla wszystkich:
„Cebulowe babuszki” – praca plastyczna. Dzieci łączą dwie cebule wykałaczką. Dolną cebulę umieszczają na krążku z papieru (podstawka, dzięki której cebule stoją), do górnej przywiązują serwetkę, która imituje chustkę na głowie. Doklejają oczy i guziki tak, by powstała cebulowa babcia w chustce.

Pochwalcie się Waszymi Babuszkami

Nauka piosenki "Mam fryzurę na cebulę"
Mam fryzurę na cebulę
Przestraszyłam panią Ulę
Pewnie zaraz wszystkim powie
Co ja dzisiaj mam na głowie
Nie kucyki, Nie warkocze
Chociaż może są urocze
To fryzura całkiem nowa
Taka właśnie cebulowa

Niech się ze mnie śmieją!
Co mi tam!
Będę ją nosiła
Mówię Wam!

Przestraszyłam Ciocię w szkole
I tę dużą, rudą Olę
Lecz fryzura cebulowa
To jest przecież moda nowa
Więc fryzurę na cebulę
Pielęgnować będę czule
I na pewno się ucieszę
Gdy ktoś też się tak uczesze

Niech się ze mnie śmieją!
Co mi tam!
Będę ją nosiła
Mówię Wam!


Miłego dnia!!!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz