niedziela, 29 marca 2020

Witaj,wiosno!

Poniedziałek 30.03.2020

Temat: Odgłosy wiosny

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

„Ptasie zagadki” – rozwiązywanie zagadek o ptakach E. Stadtmüller i Z. Dmitrocy
Elegantką jest wśród ptaków, 
bo ciągle fruwa we fraku.
Zwiastuje koniec zimy, 
choć „pierwsza wiosny nie czyni”. 
(jaskółka)
Przyleciał z Afryki z wesołym klekotem:
 – Witajcie kochani,| 
już jestem z powrotem! 
(bocian)

zagadka, Zbigniew Dmitroca Ten wspaniały śpiewak
 Zrywa się o świcie, 
Żeby ludziom w polu 
Uprzyjemniać życie. 
(skowronek)

      


5 latki
Praca z KP3.24b – przeliczanie w zakresie 10, doskonalenie zdolności grafomotorycznych,
KP3.24a – przeliczanie, odejmowanie, dodawanie, poszerzanie wiedzy przyrodniczej, porównywanie liczebności.
KP3.26 – doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej, odwzorowywanie.

4 latki
Praca z KP 2.17- rozwijanie umiejętności utrzymywania równowagi, skoki na jednej nodze i obunóż

3 latki
Praca z KP2.13 – usprawnianie małej motoryki. Rozumienie określeń: na, nad, obok. „Ptasie zagadki” – rozwiązywanie zagadek E. Stadtmüller i Z. Dmitrocy. Łączenie nazwy ptaka z odpowiednim zdjęciem.


Jeśli macie ochotę możecie zrobić jeszcze:


Wtorek 31.03.2020

Temat: Wiosna na widelcu

Jakie smaki kojarzą WAM się z wiosną?
Dlaczego najzdrowsze są świeże warzywa? 
Czy należy jeść warzywa ze skórka?
Czy warzywa są zdrowsze od słodyczy? 
Czy warzywa mogą być podane w zachęcający sposób?
Oto kilka propozycji kolorowych wiosennych kanapek- pochwalcie się swoimi zanim zjecie! Smacznego! 

Poszukajcie wokół siebie nazw,które zawierają głoskę G? Szukajcie w kuchni!





Podzielcie na sylaby nazwy obrazków, sylaby możecie wyklaskać, wytupać, wyskakać


5 latki
Praca z KP3.25 – wprowadzenie litery g, G, doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, czytanie globalne, odróżnianie grafemów, doskonalenie zdolności grafomotorycznych. Praca z KP3.27 – przeliczanie, poszerzanie wiedzy przyrodniczej, porównanie liczebności zbiorów, doskonalenie zdolności grafomotorycznych.

4 latki
Praca z KP2.28 - kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych

Praca plastyczna dla wszystkich

"Wiosenne drzewa” – praca plastyczna. Dzieci malują farbami liście kapusty pekińskiej i przyciskają je do papieru. W ten sposób tworzą wiosenne drzewa.  Kto nie ma kapusty może pomalować rękę



Znalezione obrazy dla zapytania drzewo odbite z ręki



Środa 01.04.2020
 

                                                  Temat: Primaaprilisowe psoty



Wysłuchajcie wiersza:
Dzisiaj wszyscy czynią psoty.
Już za chmurkę wlazły koty,
Bocian do psiej budy puka.
Żaba żabki  w gnieździe szuka.
Wierzba dziś zakwitła w garnki kolorowe.
Na płocie wyrosły bazie gałgankowe.
Za kwoką wędrują trzy małe bociany,
A Ty jakie psoty wymyślisz dla mamy?
Co primaaprilisowego jest w treści tego wiersza?
Gdzie naprawdę powinny znaleźć się zwierzęta i przedmioty?
Zadanie dla Was:
Spróbujcie wykonać ilustrację do tego wiersza, spróbujcie sami wymyślać primaaprilisowe obrazki.
Pochwalcie się swoimi obrazkami z żarcikami!





Czwartek 02.04.2020

Temat: Od motyla do gąsienicy



Miejskie Przedszkole nr 44 im. Janusza Korczaka w Częstochowie ...

Słuchanie wiersza D. Gellner „Gąsienica- tajemnica”.

Idzie ścieżką gąsienica,
Kolorowa tajemnica.
Krótkich nóżek mnóstwo ma,
Jedną robi pa, pa, pa.

Do widzenia, do widzenia,
Czary-mary, już mnie nie ma.
Nitką się owinę cała
i w kokonie będę spała.

Kokon się na wietrze chwieje,
Niby nic się już nie dzieje.
Gąsienica w środku śpi,
Zatrzasnęła wszystkie drzwi.

Aż tu nagle - patrzcie teraz,
Ktoś kokonu drzwi otwiera,
Macha na nas skrzydełkami,
Kto to jest? - Powiedzcie sami!

Udzielanie odpowiedzi na pytania:
• Kto szedł ścieżką?
• Jak wyglądała gąsienica?
• Co zrobiła przed zimą gąsienica?
• W czym przespała zimę?
• Co się stało na wiosnę?

I kilka zadań dla młodszych i chętnych  starszych, jeśli będziecie chcieli namalujcie dłońmi gąsienicę lub wykonajcie dowolnie pięknego motyla! 




Plakat - Rozwój motyla - Scenariusze zajęć i artykuły ...

5 latki
Praca z KP3.28 – omówienie cyklu życia motyla, dekodowanie, logiczne myślenie, poszerzanie wiedzy przyrodniczej, przeliczanie, doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej

Piątek 03.04.2020

Temat:Ślimak, ślimak, pokaż rogi.


Tekst piosenki: Ślimak

Ślimak, ślimak pokaż rogi,
dam Ci sera na pierogi / 2x

dam Ci sera i kapusty
od kapusty będziesz tłusty / 2x


Ślimak, ślimak pokaż nogę,
dam Ci bułkę dziś na drogę. /2x

Bo od bułki będziesz duży,
bułka przyda się w podróży / 2x


Ślimak, ślimak pokaż brzuszek,
dam Ci zaraz pięć pietruszek. /2x

Dwie marchewki i jabłuszko,
idź powoli swoją dróżką. /2x


Omówienie treści piosenki
– Co ma zrobić ślimak ?
– Co damy ślimakowi, gdy pokaże rogi ?
– A zamiast sera to co damy ślimakowi ?
– Jaki ślimak będzie od kapusty?
– Czy ślimak je pierogi ?
– A kto je pierogi?
Niech każdy wybierze sobie jakiego ślimaka, którego chce zrobić, a może macie własne pomysły?
Nadajcie imiona swoim ślimakom.


Zdjęcie pracy plastycznej - Ślimak z plastelinyŚlimaki z makaronu i plasteliny - Dzieciaki w domuZSP nr 11 w Krakowie – Strona 2 – Zespół Szkolno – Przedszkolny nr ...Ślimaki na drewnianych klamerkach - Dzieciaki w domu









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz