środa, 25 marca 2020

Sadzimy i siejemy


Temat: Sadzimy i siejemy (czwartek 26.03)

Witam Wszystkich bardzo serdecznie

Zaczynamy od gimnastyki

A teraz przyjrzyjcie się poniższej ilustracji, znacie te kwiatki? Jeśli nie, poproście rodziców by Wam powiedzieli. Postarajcie się zapamiętać jak dany kwiat wygląda, może macie takie w swoich domowych ogródkach? Ciekawa jestem, który najbardziej się Wam spodobał.



Znalezione obrazy dla zapytania: wiosenne kwiaty



Świt w ogrodzie
Małgorzata Nawrocka
Pospałyby grządki pod kołdrą wilgoci…
Nic z tego! Już wietrzyk swawolny im psoci:
Rozbujał trawniki, siadł na tulipanie,
Zadzwonił konwalią na wczesne śniadanie…
Wietrzyku urwisie! Daj pospać!
A nie dam… Słoneczne całusy każdemu dziś sprzedam!
Prostujcie kołnierze, wygładźcie sukienki,
Panowie – krokusy, sasanki – panienki!
Szafirku, zmruż oczy, bo słońce w nie świeci!
Pierwiosnku, pod listkiem nie chowaj swych dzieci.
 Już wiosna! Już wiosna, obudźcie się, kwiaty!
 Niech tęczą rozbłysną uśpione rabaty!

1.Po wysłuchaniu wiersza: dziecko odpowiada na pytania :

Kto wystąpił w utworze? Co robił wiatr? Dlaczego wiatr budził roślinki do życia? Co oprócz narzędzi ogrodniczych jest potrzebne, by wyhodować (zbudzić) roślinkę? Jak przydaje się wiatr w rozwoju roślin? Jakie kwiatki zbudził wiatr?

2.Czytanie globalne  nazw kwiatów

TULIPAN, KROKUS, PRZEBIŚNIEG, ŻONKIL, SASANKA itp.
  
Rodzic wymawia  z podziałem na sylaby: tu-li-pan zaś dziecko wskazuje na kwiat oznaczający podany wyraz. I tak przerabiamy kilka nazw.

5 latki
Praca z KP3.23 – poszerzanie wiedzy przyrodniczej, omówienie wyników kart pracy, eksperymentów i obserwacji, umiejętność logicznego myślenia, budowanie wypowiedzi.

4 latki
Praca z KP2.15 „wiosenne kwiaty”

Praca plastyczna dla wszystkich
„Kwiatki z nasion” – wypełnianie konturu kwiatów i innych obiektów (posmarowanych klejem) nasionkami fasoli, kaszą, ryżem itp.


Dodatkowe:
Policz i pokoloruj:







































Kodowanie:


Miłego dnia :) 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz