piątek, 29 maja 2020

Smerfy (01-05.06.2020) DZIEŃ DZIECKA


Poniedziałek 01.06.2020

Temat: Mój Dzień Dziecka

Dzień dobry Smerfy!
W tym tygodniu będziemy rozmawiać o sobie, swoim wyglądzie i zainteresowaniach. Dowiemy się, że choć na zewnętrze się różnimy to w środku jesteśmy do siebie podobni. Poznamy dzieci z rożnych stron świata, a także prawa i obowiązki dzieci.                           
                   

Z okazji Dnia Dziecka życzymy wielu powodów do radości i uśmiechu.
Niech każdy dzień będzie niesamowity i wyjątkowy i niesie ze sobą wiele pozytywnych doświadczeń.
Wasze Panie z przedszkola

Zapraszam do tańca Chocolate


Przypomnimy sobie dni tygodnia:


A teraz miesiące

   

Daty – przyporządkowanie dat świąt związanych z rodziną odpowiednim zdjęciom.
21 styczeń 
22 styczeń
15 maj
26 maj 
1 czerwiec
21 czerwiec

          


                                                            

                                                            
       
                                                                   

                                                           


Czy wiesz, że nie wszystkie dzieci obchodzą Dzień Dziecka 1 czerwca?
Polska: 1 czerwca – bardzo często lekcje i zajęcia są odwołane, w placówkach organizuje się pikniki i festyny, dzieci dostają drobne prezenty i łakocie. 
Turcja: 23 kwietnia – Dzień Dziecka przypada tu tego samego dnia co Święto Niepodległości.     W  tym dniu dzieci odbywają wycieczki do tureckiego parlamentu. 
Francja i Włochy: 6 stycznia – święto rodzinne, wspólna kolacja z rodziną, spożywanie ciasta z wróżbą. Dzieci otrzymują koronę króla i królowej. 
Meksyk: 30 kwietnia – Dzień Małych Mułów obchodzony podczas Bożego Ciała. Dzieci biorą udział w procesji, w festynach, rozbijają piniatę – kulę wypełnioną słodyczami i zabawkami.

Poukładaj zabawki na półce

5-latki
KP4.28

4-latki
3-latki

Dla wszystkich dzieci dyplom

Miłego świętowania!



Wtorek: 02.06.2020
                       Temat: Wszystkie dzieci nasze są.

Dzień dobry, w drugi dzień tygodnia, czyli we wtorek.
Zaproście kogoś do wspólnego tańca

                        
A teraz posłuchajcie piosenki "Wszystkie dzieci nasze są" oraz obejrzyjcie filmiki "Dzieci świata"



                                                            

 

 „Co mam podobnego?” – rozmowa na temat podobieństw i różnic pomiędzy dziećmi na świecie, 








Rytmy
https://view.genial.ly/5ecec2cd95a58b0d8d8c7e03

5-latki
KP4.25 i KP4.26a
4-latki
KP2.41
3-latki
Dla chętnych, ćwiczymy spostrzegawczość

Do jutra!!!

Środa 03.06.2020
 Temat: Jesteśmy dziećmi
Dzień dobry, 
Na powitanie afrykański zabawa:
Ruchy dzieci:
Simama - kucają
ka - wstają
ruka - klaszczą
tembeja kimbeja - obracają się wokół własnej osi


A teraz wcielimy się w Indian


 „Portret” – zabawa w rysowanie drugiej połowy swojego portretu, doskonalenie sprawności manualnej. Dzieci otrzymują połowę wydruku swojego zdjęcia. Drugą połowę zdjęcia dorysowują sami. 
„Wzory” – zabawa sensoryczna, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Dziecko otrzymuje tacę z kaszą manną oraz wzory do odwzorowania, np. linia pozioma, pionowa, ukośna, dwie linie poziome, pionowe, ukośne, krzyżyk, V,  O, U, T, A, C. Dziecko wskazującym palcem rysują wzór.

5-latki
KP 4.26b
4-latki
KP 2.42
3-latki
Dla chętnych memory


Do jutra!!!

Czwartek 04.06.2020

Temat: Dzieci z rożnych stron świata

Witam wszystkich, którzy wstali „prawą nogą” są weseli, sympatyczni i gotowi do zabawy. Niech do mnie pomachają ręką i ładnie się uśmiechną.Witam również tych, którzy wstali „lewą nogą” są niewyspani, smutni, źli, zmęczeni. Niech udają, że machają rękami i zrobią „kwaśną minę”.

A teraz posłuchajcie piosenki "Kolorowe dzieci"


Ciekawa jestem,który taniec Wam najbardziej się spodoba.


   
                                   

Wysłuchaj wiersza:
Dzieci świata
Wincenty Faber 
W Afryce w szkole na lekcji
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik Eskimos,
Ten w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie Gorące pustynie i palmy.
Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno i wierzymy,
że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.

Rozmowa na temat wiersza. Dziecko odpowiada na pytania rodzica:
Z jakich stron świata pochodziły dzieci z wiersza?
Z czego śmiały się afrykańskie dzieci?
W co nie uwierzyli Eskimosi?
Co łączy wszystkie dzieci na świecie?

Krótka prezentacja dla chętnych: 



5-latki
KP 4.27 b

Polubić różnice 
Dominika Niemiec 
Choć ktoś jest inny, inne ma zdanie, 
inny ma wygląd albo ubranie, mieszka w innym miejscu, 
je co innego, bawi się inaczej – może być twym kolegą. 
Wystarczy tylko, że go zaakceptujesz, 
a te różnice polubić spróbujesz.
Dla chętnych

Na zakończenie piosenka

                                     

Do jutra Kochani!!!

Piątek: 05.06.2020
 Temat:Prawa dziecka

Witam Was Kochane Smerfy piosenką "Każdy jest inny", pamiętajcie jesteście WYJĄTKOWI !!!

„UNICeF” – rodzic zapoznanie dziecko z logo i działalnością UNICEF-u oraz sposobami wspierania tej organizacji. Rozmowa na temat praw i obowiązków. Zapoznanie dziecka z prawami dziecka. Rodzic pokazuje logo UNICEFU. Pyta dziecko: Co przedstawiono na logotypie? Czy wiecie, do jakiej organizacji należy to logo? Czym zajmuje się UNICEF? Jak można wspierać tę organizację? Rodzic opowiada dzieciom o działalności UNICEF-u. 
Następnie przechodzi do rozmowy o prawach i obowiązkach. Pyta: Co to są prawa? Czym różnią się prawa od obowiązków? Czy dzieci też mają obowiązki i prawa? Jakie?


Prezentacja 




Posłuchaj wiersz, a następnie odpowiedz na pytania.

Zabawa – nasze prawo 
Witold Szwajkowski 
Dzieci mają różne prawa, 
ale głównym jest zabawa, 
więc popatrzmy w lewo, 
w prawo, jaką zająć się zabawą. 
Z kolegami albo sami, 
bez zabawek, z zabawkami, 
czy w mieszkaniu, 
czy na dworze, 
każde z nas się bawić może. 
Kto się bawi, ten przyznaje, 
że zabawa radość daje, 
i czas przy niej szybko leci, 
więc się lubią bawić dzieci. 

Co dzieci lubią robić?; Czym jest zabawa?; W co lubisz się bawić?; Z kim lubisz się bawić?.Co to znaczy mieć prawo do zabawy? (burza mózgów).


Mówiliśmy o prawach, a jakie obowiązki mają dzieci? Porozmawiajcie o tym z rodzicami.

A na zakończenie piosenka

                                     
Miłego weekendu i do poniedziałku!!!


                                     

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz