piątek, 15 maja 2020

W krainie muzyki (18-22.05.2020)

Poniedziałek 18.05.2020
Temat: Instrumenty dawniej i dziś

Dzień dobry,
Ten tydzień poświęcony będzie muzyce, jej funkcje i zalety w naszym życiu są nieocenione; muzyka relaksuje, wyzwala emocje, uruchamia wyobraźnię, wspomaga motoryczność.
Zaczynamy.

Kochani dziś w ramach porannej gimnastyki proponuję dobrze Wam znaną piosenkę 
"Głowa, ramiona", ale w troszeczkę innym wykonaniu, przy okazji poćwiczycie również angielski.



Zajęcia:
„Dawne instrumenty” – jednym z pierwszych instrumentów, jakich używał człowiek, było jego własne ciało – klaskał, tupał, wydawał różne okrzyki. Następnie wykorzystywano przedmioty codziennego użytku, tworząc z nich proste instrumenty, np. grzechotki, bębny.
Instrumenty dawne różniły się od dzisiejszych kształtem, strojem i brzmieniem.

A teraz usiądzie wygodnie i posłuchajcie, pewnie niektóre instrumenty już znacie.



A teraz  spróbujcie odgadnąć jaki to instrument



5-latki
KP4.14 a i b
4-latki
KP2.35
3-latki
KP2.27

Piosenka "Hymn krainy muzyki"


Hymn krainy muzyki
sł i muz. Aleksandra Chmielewska i Karolina Szczerbakowska- Biniszewska
Gdy w przedszkolu gra muzyka – tańcujemy wkoło. (obrót z rękoma na biodrach)
Nie ma ciszy, nie ma nudy – bardzo jest wesoło! (kręcenie palcem wskazującym)
Ref.: I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! (wskazujemy na każde dziecko)
Szybkie, skoczne pioseneczki – wszyscy uwielbiamy, (szybki bieg w miejscu)
A przy wolnych – jak żółwiki wolno się ruszamy. (powoli kroczymy)
Ref.: I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! (wskazujemy na każde dziecko)
Trąbka, flecik i fortepian – grają dziś od rana: (naśladujemy grę na trąbce ,flecie,
fortepianie)
Trutu, tu tu, fiju, fiju, bum, bum, na, na, na
Ref.: I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! (wskazujemy na każde dziecko)
Lecz, żeby na instrumentach grać, (rozkładamy ręce)
Trzeba się na muzyce znać,
Rozumieć cały nutowy świat (kreślimy koło w powietrzu)
Ty rozumiesz? (pokazujemy na kolegów)
On rozumie?
Bo ja TAK! (pokazujemy na siebie)
Wszystkie te muzyczne sprawy – to nie tajemnica, (kręcimy palcem wskazującym)
Dzięki naszej ulubionej – Pani Muzyce! (krzyżujemy ręce jak do objęcia się)
Ref.: I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest! (wskazujemy na każde dziecko)
Wspólnie z rodzicami zachęcam y dzieci do wykonania swojego instrumentuhttps://ekodziecko.com/category/instrumenty
Do jutra!!!

Wtorek 19.05.2020
Temat: Muzyka współczesna

Wszyscy są, witam Was na gimnastykę już czas, zaproście domowników i ćwiczcie razem

                                         https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464
Zajęcia:

Istnieje wiele gatunków muzyki, a oto kilka z nich
KLASYCZNA - muzykę poważną od każdej innej odróżnia brak instrumentów elektrycznych i elektronicznych
https://www.youtube.com/watch?v=qBP5Qyxowug

RAP- rodzaj szybkiej, silnie zrytmizowanej, agresywnej w wyrazie i rymowanej melorecytacji, wykonywanej na tle odpowiednio dobranej, rytmicznej muzyki
https://www.youtube.com/watch?v=NPll52xjwFk

JAZZ - charakteryzuje się rytmem synkopowym w metrze parzystym, a także dużą dowolności interpretacyjną i aranżacyjną z tendencją do improwizacji. 

DISCO znane także pod nazwą muzyka dyskotekowa – gatunek muzyki popularnej będący rodzajem rytmicznej muzyki tanecznej, głównie, choć nie wyłącznie, przeznaczonej do tańca w dyskotekach
https://www.youtube.com/watch?v=RXA22XhSkt0
Poproście rodziców by zaprezentowali Wam inne gatunki muzyki, np pop, rock, reggae

5-latki
KP4.15
4-latki i 3-latki


Środa 20.05.2020

Temat: Muzyka klasyczna

Dzień dobry kochane Smerfy, dziś poruszacie się przy muzyce klasycznej, naśladujcie dzieci, które występują w filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=7iN7UgA-oJ0

A teraz posłuchacie piosenki , odpowiedzcie swoim rodzicom jakiego miejsca dotyczyła
https://www.youtube.com/watch?v=UZCX4gUlJZk

Posłuchajcie opowiadania

Koncert
Agnieszka Frączek

W środę z samego rana do przedszkola przyjechali muzycy. I przywieźli ze sobą przeróżne instrumenty – jedne wielkie, inne malutkie, a wszystkie błyszczące i rozśpiewane. Dzieci przyglądały się im z ogromnym zainteresowaniem. Pan dyrygent, do którego wszyscy zwracali się „maestro”, opowiadał po kolei o każdym z instrumentów, a muzycy wydobywali z nich czarodziejskie dźwięki. Mnóstwo przy tym było niespodzianek! Najpierw się okazało, że ta trąba, pozwijana jak ślimak w muszelce, to wcale nie trąba, ale waltornia, a ta druga, długa jak wąż, to… to puzon! –– Niemożliwe – nie chciał wierzyć Staś. – Jak to puzon? Przecież puzon powinien być długi i pyzaty, a ten jest długi i chudy!
Po trąbach nie–trąbach przyszła kolei na klarnet, skrzypce (które wcale nie skrzypią). A wreszcie na basetlę, która w ogóle nie jest podobna do basseta. I bałałajkę, która niestety nie ma nic wspólnego z bajką…
Ale nie szkodzi – to spotkanie i tak było ciekawsze od najciekawszej bajki. A po południu dzieci postanowiły dać własny koncert.

Propozycja wspólnej zabawy
„Dyrygent” – zabawa muzyczna, ćwiczenie reagowania na polecenia. Najpierw rodzic, a następnie dziecko wciela się w dyrygenta. Rolę batuty może odgrywać dowolny przedmiot, np. długi klocek czy patyk. Dziecko zajmuje miejsce przy swoim „instrumencie” z poprzedniej zabawy. Dyrygent pokazuje też, jak należy grać: cicho / głośno, szybko / wolno itd. Kiedy rodzic wskazuje “batutą” na dziecko, musi ono grać na instrumencie. Kiedy opuszcza batutę, dziecko przestaje grać i zastyga w bezruchu. Później następuje zamiana ról.

5-latki
KP4.16 a i b 
3 i 4-latki

Na zakończenie dzisiejszych zajęć przypomnimy sobie piosenkę "Jestem muzykantem"


Do jutra!!!


Czwartek 21.05.2020
Temat: Muzyka relaksacyjna

Dziś zaczniemy od wyciszenia


https://www.youtube.com/watch?v=18SpO_lyH2Q&list=PLTQWbpS9Y1PASt_KggH_afqjB_xnWw_Bt


Teraz wszystkie smerfne żabki gotowe są do zajęć
Poznamy dziś literkę H 




https://www.youtube.com/watch?v=tZjEIqfKJ-s

5-latki
KP4.17 a i b
3 i 4-latki
Literkę można wykleić plasteliną, kulkami z bibuły, a może kółeczka pomalować, ale zamiast pędzelka użyj placów😉

Dla chętnych



Do jutra!!!

Piątek 22.05.2020
 Temat: Gdzie słychać muzykę?

Witajcie moje Smerfy, myślę że bardzo dobrze pamiętacie tą piosenkę


„Gdzie można usłyszeć muzykę?” 
Podaj swoje propozycje (miejsc typowych i nietypowych). 
W razie potrzeby rodzic zadaje dodatkowe pytania, np.:
 Jak nazywa się specjalne miejsce, gdzie można słuchać koncertów muzyki klasycznej? (filharmonia)   Gdzie odbywają się przedstawienia, w których głównie słychać muzykę klasyczną i śpiew? (opera)  Rodzic podsuwa również następujące propozycje: kościoły, szkoły muzyczne, Internet, koncerty plenerowe itd.                                                                                                                                                                                                                                                                                                            5-latki                                                                                                                                                        KP4.18                                                                                                                                                        4-latki                                                                                                                                                        KP2.36
Zapraszam na zajęcia z panem Marcinem Jakubowskim

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz