piątek, 15 maja 2020

ZADANIA DLA MINIONKÓW NA NOWY TYDZIEŃ (18-22 MAJA)

PONIEDZIAŁEK, 18.05.2020

Temat: Uczymy się wyrażać emocje.

Dzień dobry dzieci, wraz z rodzicami;
Aby wywołać uśmiech na Waszych buziach, zabawmy się przy znanej już Wam piosence "Krasnoludek"
https://www.youtube.com/watch?v=TFh2hW0KEmc

Każdy ma w życiu chwile radosne i smutne. Jedne sprawy nas martwią, inne wzbudzają zachwyt. Czasami coś nas zaciekawia, a czasami przeraża. Tak kochani ... to EMOCJE, to nasze UCZUCIA, rozmawialiśmy o nich wielokrotnie.

Obejrzyjcie ilustracje i spróbujcie , z pomocą rodziców, odczytać nazwy emocji.



Usiądźcie teraz wygodnie i uważnie posłuchajcie opowiadania Macieja Bennewicza "Wrażenia i uczucia". Zwróćcie uwagę na to, jakie zdarzenie wywołało rozmowę o uczuciach. 
https://www.youtube.com/watch?v=ZLlLmo_0q2U
https://www.youtube.com/watch?v=2NA8ShzKcXo

Porozmawiajcie proszę z rodzicami o opowiadaniu.

  • Pamiętacie, jakie zdarzenie wywołało rozmowę o uczuciach?
  • Co zrobił wujek Alfred, aby pokazać dzieciom, że boimy się tego, czego nie znamy?
  • Jak babcia i wujek pokazali dzieciom, co zrobić, gdy nie wiemy jak czują się osoby, z którymi przebywamy?
  • Jak wyglądają osoby wesołe? 
  • Jaki wyraz twarzy mają najczęściej osoby smutne?
  • Jak wygląda osoba zdenerwowana?

Zdarzają się takie sytuacje, że możemy się pomylić, bo ktoś nietypowo wyraża swoje uczucia. Może się zdarzyć, że ktoś ma taką zagadkową minę, że nie możemy się domyślić, jaki ma kłopot. A my przecież chcemy mu pomóc! Trzeba z taką osobą porozmawiać, nawiązać z nią relacje. Na planszy macie słowa, które pomagają budować relacje.


Wyjmijcie swoje klasery i ułóżcie słowa: SMUTEK, DUMA, ZADOWOLENIE.

Ułóżcie z tymi słowami zdania i wypowiedzcie je głośno. Policzcie ile wyrazów było w każdym ze zdań. 

Zapraszam Was do zabawy "Lustro emocji". Przygotujcie sobie lusterko, abyście mogli kontrolować swoje miny. Spróbujcie wyrażać swoimi minami emocje, naśladując dzieci znajdujące się na zdjęciach. 



Zachęcam Was do namalowania farbami twarzy, która wyraża jedną z emocji, przedstawionych na zdjęciach, np. radość, złość, strach ...

PROPOZYCJE ZABAW

Możecie uzupełnić karty ćwiczeń.




Pozdrawiamy serdecznie;
Nauczycielki z przedszkola




WTOREK, 19.05.2020

Temat: W płaczu nie ma nic złego

Witajcie;
Zapraszam Was na film "Malutki"


Zdarza się, że ludzie płaczą. Spotyka to dorosłych i dzieci. Nie należy się płaczu wstydzić, bo to przecież coś zupełnie naturalnego. Płacz często towarzyszy naszym emocjom, np. złości, przykrości, smutkowi, ale także radości i wzruszeniu. 

Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie opowiadania Renaty Piątkowskiej "Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie".


Porozmawiajcie z rodzicami o tym, co spotkało Łukasza.
  • Co się przytrafiło Łukaszowi?
  • Na czyją pomoc liczył?
  • Jak się Łukasz czuł, gdy Witek nie tylko mu nie pomógł, ale jeszcze wyśmiał?
  • Co oznacza przysłowie "Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie"?
  • Co mogłoby pomóc poprawić nastrój Łukaszowi? Macie jakieś pomysły?
  • Czy Wy też kiedyś byliście w podobnej sytuacji?
Łukasz zawiódł się na Witku. Zdarza się także tak, że ktoś niespodziewanie przychodzi nam z pomocą, ku naszej radości. Życzę Wam, aby zawsze znalazł się ktoś, kto Wam pomoże, pocieszy. 



Otwórzcie książki "Plac zabaw"4.
Dzieci 6 letnie proszę o wykonanie zadań ze str. 21 (przód i tył kartki).
Dzieci 5 letnie proszę o wykonanie zadań ze str. 19 (przód i tył kartki).

Wszystkie dzieci zachęcam do częstego korzystania z klaserów z literkami i cyframi oraz z "Księgi zabaw ..."

Dzieci 6 letnie zachęcam także do wykonywania ćwiczeń w książce "Kropki, kreski i litery".

ZAGADKA
Odszukajcie słów:  las, para, ser, słoń, lina, pan, rak.

W poniższych, dłuższych wyrazach, odszukane słowa podkreślcie na niebiesko: 


parasolka, 
serce, 
laska, 
malina, 
burak, 
słońce, 
tulipan

PROPOZYCJE ZABAW
Zachęcam Was do zabaw na świeżym powietrzu, pobiegajcie, poskaczcie, a może pochwalicie się jazdą na rowerze?

Dla chętnych, kolorowanki.




Pozdrawiam Was serdecznie i czekam na Wasze zdjęcia. Zamieszczę je na blogu, aby Wasi koledzy mogli zobaczyć, co robicie.
Nauczycielki z przedszkola.

ŚRODA, 20.05.2020

Temat: Oswajamy się z ciemnością.

Dzień dobry;
Na powitanie posłuchajcie piosenki pt. "Fruzia i nocne strachy".
https://www.youtube.com/watch?v=S1NUhP68FuQ



W ciemności niewiele widać, ale to nie znaczy, że trzeba się jej bać. Spróbujemy dzisiaj oswoić się z ciemnością.

Posłuchajcie wiersza Joanny Papuzińskiej "Czarna jama"
https://www.youtube.com/watch?v=M3vXy0Zogbc

Porozmawiajcie z rodzicami na temat wiersza:

  • Czego boi się bohater wiersza?
  • Co to jest lęk?
  • Czy to dobrze, czy źle, się bać?
  • Jakie są sposoby poradzenia sobie z lękiem przed nieznanym?
  • Czym jest "czarna jama" w wierszu?
  • Dlaczego ciemność budzi w nas lęk?
Chłopiec bał się jakiegoś nieoświetlonego zakątka swojego pokoju. Wyobrażał sobie, że mieszka tam jakieś straszydło. Jego lęk był związany z ciemnością, z czymś nieznanym. Był jednak bardzo ciekawski i odważny. Postanowił sam sprawdzić miejsce, którego się bał. W świetle latarki okazało się, że to doskonałe miejsce do zabawy.

Nie warto się lękać ciemności. Pamiętajcie dzieci, że zawsze o swoich lękach możecie powiedzieć rodzicom. Może się okazać, że np. nocna lampka rozprawi się z Waszym lekiem.

Zobaczcie, jak w ciemności bawili się Wasi rówieśnicy:
Innym sposobem na oswojenie ciemności jest zabawa w "Ciuciubabkę". Pamiętacie?

Otwórzcie teraz książki "Plac zabaw"4.
Dzieci 6 letnie, proszę o wykonanie zadania ze str. 22 (przód kartki). Zapraszam Was także do "Księgi zabaw" str. 72-73. Obejrzyjcie ilustracje, nazwijcie emocje, jakie towarzyszą chłopcu. Przeczytajcie zdania ze str. 73.
Dzieci 5 letnie, proszę o wykonanie zadania ze str. 20 (przód i tył kartki)

PRACA PLASTYCZNA
Na czarnej kartce narysujcie pastelami, kredkami świecowymi lub namalujcie plasteliną nocne straszydełka.
 Zachęcam do częstych zabaw na podwórzu lub w ogrodzie.

Pozdrawiamy Was,
Panie z przedszkola.


CZWARTEK, 21.05.2020

Temat: Jak pozbyć się strachu?



Dzień dobry;
Zapraszam na poranną gimnastykę.
https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc

Zapewne słyszeliście takie powiedzenie "STRACH MA WIELKIE OCZY". 
Abyście dobrze je zrozumieli, zapraszam Was na program z Domisiami pt. "Strach ma wielkie oczy".
https://www.youtube.com/watch?v=QAkXFZ6-ciQ

Aby pozbyć się strachu i przywrócić sobie dobry humor, możecie wykorzystać rymowankę. Recytując wiersz, ilustrujcie jego treść ruchem. 

Bo strach, to tylko przebranie,      
(gest rozkładania rąk, dłonie otwarte, wyprostowane)
i groźne zakłada maski                   
(dotykanie twarzy, przesuwanie dłońmi od czoła do brody)
lecz zadaj sobie pytanie,                
(gest rozkładania rąk, dłonie otwarte, wyprostowane)
na jakie czeka oklaski?                   
(składanie dłoni jak do oklasków)

Stres karmi się naszym strachem  
(podnoszenie dłoni do ust, pokazywanie gestu jedzenia)
jak gołąb na dachu bułką.               
(podnoszenie dłoni do ust, pokazywanie gestu jedzenia)
Wystarczy jednym zamachem        
(gest zrzucania czegoś z półki, szeroki zamach lewą ręką)
przegonić go jak kurz z półki.         
(gest zrzucania czegoś z półki, szeroki zamach prawą ręką)


Obecnie największy strach dzieci i dorosłych związany jest z epidemią i koniecznością izolowania się od innych. Zobaczcie, jak radzi sobie Jonatan, może skorzystacie z jego rad.




Otwórzcie teraz książki "Plac zabaw"4.
Dzieci 6 letnie, proszę o wykonanie zadania ze str.22 (tył kartki) i ze str. 23 (przód kartki)
Dzieci 5 letnie, proszę o wykonanie zadania ze str. 21 (przód i tył kartki)

Abyście mogli jeszcze lepiej poskromić strach i oswoić się z różnymi emocjami, przesyłamy Wam dzisiaj propozycję gry towarzyskiej. 





Możecie także wykonać poniższe ćwiczenia:


ZABAWA PLASTYCZNA
Jeżeli ktoś ma ochotę, na zrobienie "Straszydełka", które będzie nas rozweselało, możecie wykorzystać recyklingowe pomysły.

Pozdrawiamy Was,
Panie z przedszkola.


PIĄTEK, 22.05.2020

Temat: Muzyczne opowieści



Dzień dobry;
Na powitanie przypomnijmy sobie przedszkolne zabawy przy muzyce.
https://www.youtube.com/watch?v=pvZkbqz68c4
https://www.youtube.com/watch?v=piZ27BZdL_s

Zapewne nie raz słyszeliście powiedzenie "MUZYKA ŁAGODZI OBYCZAJE". Oznacza to, że ludzie pod wpływem muzyki stają się lepsi, bardziej weseli, sympatyczniejsi. Słuchajmy więc jak najczęściej muzyki, zachwycajmy się jej pięknem. Wykorzystajmy ją do dobrej zabawy. 

Bawiliśmy się już przy utworze "Comedians galop" (przygotujcie krzesło i dwie łyżki drewniane). Zapraszam Was dzisiaj ponownie. Oprócz ilustrowania utworu ruchem ciała, dołączcie odpowiednią mimikę twarzy. Róbcie minki, które wyrażą Wasze emocje wywołane muzyką i historią, o której opowiada. 
https://www.youtube.com/watch?v=I9cEHUzpIPY

Możecie do swoich zabaw wykorzystać także spokojniejsze, pełne łagodności utwory. Zapraszam Was do tańca przy utworze Piotra Czajkowskiego pt. "Walc kwiatów". Aby Wasz taniec był piękniejszy, możecie w dłoniach trzymać wstążki lub paski bibuły.



https://www.youtube.com/watch?v=ClB8n3PT7UA

Podobało się Wam? Zaproście swoich domowników do wspólnego tańca. 



Dla tych dzieci, które bardzo lubią rysować, malować, proponuję, abyście zrobili ilustrację do utworu Piotra Czajkowskiego "Walc kwiatów"

Otwórzcie,proszę, książki "Plac zabaw"4.
Dzieci 6 letnie, proszę o wykonanie zadań ze str. 23 (tył kartki).

Wszystkich zachęcam do korzystania z "Wyprawek"

  • 6 latkom proponuję grę planszową "Uczucia w palcach" W-51
  • 5 latkom proponuję zabawę "Smutny i wesoły" W-48
PROPOZYCJE ZABAW

Wykorzystajcie dzisiaj do zabawy zrobione przez siebie instrumenty i zabawcie się w "orkiestrę". Możecie przy tym śpiewać piosenkę "Jestem muzykantem ..."

Możecie wykonać także inne instrumenty.



Pozdrawiamy Was,

Panie z przedszkola:
Elżbieta Szkudlarek
Milena Gaedig
Monika Bazela

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz